Samstag, 31. März 2012

Pistele de biciclete de pe trotuare devin interzise!

P.S. - ignorați titlul, dar citiți materialul și gândiți-vă la cât de facilă este manipularea, printr-un simplu titlu bine ”meșteșugit”. Explicația se află jos, în comentarii.
CITAT DE PE http://teodoru.blogspot.com/2012/03/se-desfiinteaza-pistele-de-biciclete-de.html:
In urma cererii din 25 august 2011 depusa de OPTAR la Politia Rutiera pentru desfiintarea tuturor pistelor de biciclete de pe trotuare, aceasta a inceput demersurile desfiintarii "pistelor de biciclete" de pe trotuare. Au inceput sa acopere semnele "Atentie biciclete" si sa amplaseze semne cu "Accesul interzis bicicletelor" pe piste.
Da, este incredibil. Dacă chestia asta chiar se pune în aplicare, eu una nu mai știu ce să cred. Adică .... iar ne-a furat statul???? Că doar pistele astea negândite și executate în bătaie de joc ne-au costat pe noi, bicicliști și nebicicliști, muuuulteeee mii de euroi, corect??? Cu ani în urmă, la presiunea unor grupuri și organizații alcătuite (și) din bicicliști pasionați, care luptau pentru niște drepturi ale lor, autoritățile au început să cheltuiască milioane (cel puțin zece milioane) de euro, împopoționând Bucureștiul cu niște piste pentru bicicliști, 90% dintre ele fiind absolut inutile. Au fost amplasate, apoi distruse din cauza intemperiilor, în alte zone au fost distruse din cauza unor lucrări de infrastructură (vezi Bulevardul Aviatorilor, par egzamplă) și din nou amplasate (alți bani, altă distracție), aș zice că 80% din kilometri derulați cu benzile acestea galbene servesc ca locuri sigure de parcare (inclusiv mașini ale Poliției Rutiere, ce credeți?), alte zeci de segmente sunt folosite de pietonițele pe tocuri, cărora le place mai mult asfaltul din acel perimetru decât cel din paralel și lista cu ironii ar putea continua.
Prin 2004-2006 discuțiile de genul ”unde mama mă-sii să vrem de fapt pistele de biciclete? Pe trotuare sau pe carosabil?!” invadaseră forumistica românească din virtual. Se organizau marșuri ale bicicliștilor, unii erau mai eroi decât alții, alții mai carne de tun decât alții.
Cert este că de când Bucureștiul a fost ”îngălbenit” cu aceste trasee, nemulțumirile au căpătat conotații noi. Ah, ceeee, băga-mi-aș ghidonul și pedala, ăștia parchează pe pistele noastre!! Bă, da ați văzut-o p-aia de-a lungul Dâmboviței, că dacă nu ești atent rămâi nu doar fără cască, dar fără cap total, îți rămâne printr-o cracă de copac! Da pista aia de pe Bd. Timișoara ați încercat-o?! După ce că trotuarul ăla are max. 1,5 m lățime, în marea lui majoritate, au mai băgat și pistă de biciclete, ca să te forțeze să nu pedalezi pe carosabil, deși pe carosabil ai loc, dacă șoferii își respectă banda lor de deplasare și lasă și loc pe dreapta lor. E doar chestie de educație, bunăvoință și instruire rutieră, nimic mai mult. Toleranță, respect reciproc - da' n-avem d-astea, că la școală nu se predă și prin familii nici atât!! Ne-am plictisi să avem o societate armonioasă, unde oamenii își zâmbesc, nu se încrâncenează, uitând, ca niște idioți, că viața e scurtă și atârnă de un fir de destin la o adică.
Problema cea mai serioasă ERA de fapt DOUĂ:
1. Conform legii, biciclistul pe carosabil era pasibil de amendă. Hoplaaaa! Că în puii mei, d-aia vă făcu statu (-n picioare) benzi, să le folosiți, ”viermilor”!
2. Conducătorii auto, văzând pistele de pe trotuare, au devenit și mai intoleranți, și mai nervoși, și mai agresivi atunci când prindeau vreun biciclist pe carosabil.
Nu prea reiese din poza asta, dar cele două mașini stau exact pe banda bicicliștilor. S-ar fi văzut clar doar dacă fotografia de undeva de sus.
Deci, dacă, după toți anii ăștia de agitație, revenim la ce aveam înainte (adică nu mai avem deloc piste de biciclete, că pe trotuare ele sunt oricum doar sursă de scandal), înseamnă că-mi pot vedea în continuare liniștită de pedalatul pe carosabil. Absolut încântător! :-)
Eu una sunt de acord cu faptul că nu frate, bicicliștii nu au ce căuta pe trotuare. Trotuarele:
1. sunt ocupate de mașini staționate
2. sunt pentru pietoni: părinți cu bebeluși în cărucioare, pensionari ieșiți să ia puțin aer - ei unde să se ducă? Pe carosabil?! Trotuarele din Bucureși, în debordanta lor majoritate, nu oferă spațiu pentru pietoni ȘI bicicliști, așa că PIETONI + MAȘINI + BICICLIȘTI = ANOMALIE TOTALĂ!

3 Kommentare:

  1. Nu e chiar asa. Chiar dimpotriva, desi nu in cel mai bun sau eficient mod - nici pe departe - autoritatile (Politia Rutiera, respectiv Administratia Strazilor) se repliaza in aceasta privinta. Iata o stire:
    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-11905027-bucuresti-politria-rutiera-inchis-pista-pentru-biciclete-deoarece-pune-pericol-utilizatorii.htm

    AntwortenLöschen
  2. Da, sigur ... era prea frumos ca sa fie si adevarat. Inseamna ca ar trebui sa ne punem pe reclamatii zilnice, pentru ca nu doar zona aceea pune in pericol utilizatorii directi si indirecti.

    AntwortenLöschen
  3. Si merci de info, Alex. Se confirmă din nou că pericolul de a ne lua după niște informații frumos ambalate doar pentru a scoate ceva sau pe cineva în evidență este atât de mare, încât și scepticii ca mine mai iau leapșa uneori. Dar totuși, ca idee, materialul meu rămâne valabil, poate va căpăta valoare de ”cobeală”. Anul trecut, pe un segment de pe Bd. Timișoara nu aveam pe unde să trec mai departe pe carosabil și am luat-o pe trotuarul ăla de un metru lățime, cică e pistă trasată acolo. Puteam să mor decapitată, norocul meu chior a fost că tocmai încetinisem din cauza unei gropi. Altfel, intram cu gâtul exact în ramura solidă a unui copac ... Așa cum și vineri era să fiu decapitată, pedalând în viteză pe la Piața Constituției, pe întuneric și potop. Un nenorocit de cablu, frate .... incredibil!!! Etc. etc.

    AntwortenLöschen