Samstag, 31. August 2013

Delta Rowmania Triathlon Tulcea - drumul spre

Bună idee să plec mai devreme din București, mai ales că nu cunoșteam drumul către Tulcea, fiind prima oară când mă îndrept către această parte a țării. Cu bicicletă, toaletă și pisoi am părăsit the fucking capital city la 13:45. Abia la 14:50 reușeam să intru pe A2, cei 22 de km parcurși de la mine de-acasă necesitând abominalul timp de 60 de minute.
Am ieșit de pe A2 spre Slobozia pe la km 103 cred, direcția Țăndărei - Hârșova.
A fost o plăcere să fac restul de de 200 km și nu m-am putut abține să nu opresc de vreo trei ori pentru a face câte un set de fotografii.
Nu am acum stare și timp, dar peisajul de șes, câmpia de moriști, pustiul și pârjolul soarelui mi-amintesc melancolic de textele lui Calistrat Hogaș.
Găsesc un singur adjectiv relevant la acest moment: ancestral. 
Cine spune că, atunci când te duci la o cursă, latura emoțională nu contează .... înseamnă că nu are emoții.
Pentru mine una, drumul și flair-ul pe care l-am găsit aici, în Tulcea, a fost peste așteptări, trebuie să recunosc. Sau poate e doar adierea melancoliei de toamnă?!
București-Tulcea: 300 km
Durată, mers relaxat și regulamentar: 5 ore (inclusiv să zicem 30 de minute total opriri).

Mittwoch, 28. August 2013

Triatlon în Deltă - ROWMANIA

4 martie 2013
Așa cum am procedat și pentru un alt triatlon ce se anunță debutant pe piața de profil din România lui 2013, după un scurt dialog cu .... (urmează să aflu, căci pe FB nu știi întotdeauna cu cine discuți*), mă gândesc să mai anunț (și eu) un nou-născut:
Rowmania Delta Triathlon, 1 septembrie 2013, Tulcea. Sună bine și sună oarecum și interesant, fiind vorba despre o zonă a țării unde locuitorii se cam luptă cu supraviețuirea. Astfel că, deși organizatorul oferă, pentru intervalul 1-8 martie, o reducere de 20% din taxa de participare, mie una mi se pare exagerat să mai ”atentez” și la acest minus din cei 50 RON cât ar fi taxa normală până pe 18 august. Din 19 până pe 31 august taxa va fi de 70 RON, iar la fața locului de 100 RON. Mi se pare nu doar moderat, nu doar decent, dar chiar de-a dreptul generos. Domnul X mi-a spus: ”(....) am vrut să avem o taxă de participare absolut decentă, fiind conștienți că în bugetul deplasării la competiție intră și transportul până în Tulcea și cazarea la fața locului.”
Un element nou ar fi abordarea ștafetei corporate:
Taxa de înscriere este de 500 EURO și include:
- kitul de concurs
- o noapte de cazare la un hotel de 4*
- o sesiune de pregătire (în București)
- promovarea/vizibilitatea companiei
- posibilitatea de a concura cu tricou personalizat
- foto de echipă cu Ivan Patzaichin. 
TRASEUL: (ATENŢIE: a fost modificat! vezi mai jos)
Concursul oferă supersprint, sprint și olimpic, ceea ce, pe lângă tariful taxei de participare, denotă clar voința organizatorilor de a promova zona și de a promova sportul în rândul populatiei amatoare de mișcare. Din punctul meu de vedere, un organizator care susține că promovează cu mult suflet și altruism ”sportul pentru mase”, dar aplică o taxă ce nu poate fi suportată de acestea, rămâne discutabil și internetul este deja destul de inflamat pe acest subiect.
Informațiile despre variantele de cazare sunt și ele bine puse la punct. E clar că oamenii sunt de pe planeta mea (”Dragostea pentru detalii”) :-)
Festivalul Internațional al Bărcilor cu Vâsle se va afla, în septembrie 2013, la a treia ediție, triatlonul inclus în acest eveniment fiind la prima sa ediție.
Site-ul este foarte bine pus la punct (și acesta, dar și cel al triatlonului), informațiile sunt complete, limbajul este îngrijit și de bună calitate și chiar te face să simți că ai pierdut ceva din cauză că nu ai știut despre acest proiect încă de la început.
Nu-l cunosc personal pe domnul Patzaichin, dar nu pot să spun decât un BRAVO și să dau A BIG LIKE domniei sale și echipei pe care și-a format-o! Și mulțumesc lui Carmen Bunaciu pentru că mi-a atras atenția asupra acestui nou triatlon din România, unde cu siguranță (sper eu) voi fi prezentă.
Pe Facebook, de urmărit aici.  
De citit și:
Cele 13, 14, 15 ... triatloane din Romania lui 2013
Triatlonul românesc la feminin 
*Nu a dorit să-și dezvăluie identitatea, a spus că e mai bine să îl numesc ”o echipă”, pentru că ei sunt o echipă. Sigur, este un punct de vedere, deși mie îmi place să știu cu cine vorbesc când am un dialog. Așa am fost învățată la grădiniță, să mă prezint :-)
 Up date 12 martie 2013:
Gata, am achitat astăzi, prin www.aventuria.ro. Suma ajunge integral la organizator.  
 Up date 20 august 2013 - obţinut în urma unor solicitări din partea organizatorului, referitoare la calitatea apei unde se va desfăşura proba de înot:

"Gura Portiţei şi lacul Ciuperca, singurele zone de îmbăiere din judeţul Tulcea amenajate şi autorizate sanitar

Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Tulcea le recomandă turiştilor care ajung în acest sezon estival în Delta Dunării să se îmbăieze în zonele amenajate şi autorizate sanitar, pentru a preveni incidentele nedorite în timpul vacanţei.

În momentul de faţă, în judeţul Tulcea, potrivit DSP, sunt amenajate şi autorizate două zone de îmbăiere, la Gura Portiţei, comuna Jurilovca, şi Lacul Ciuperca, municipiul Tulcea, autorităţile monitorizând şi calitatea apei din zonele naturale de îmbăiere neamenajate şi neautorizate de la Sulina şi Sfântu Gheorghe.

'Rezultatele analizelor efectuate până în prezent pe probele microbiologice şi fizico-chimice prelevate atât din zonele amenajate şi autorizate, cât şi din cele neautorizate au fost conforme, dar este normal să le recomandăm turiştilor să prefere zonele amenajate pentru îmbăiere, cât timp acolo există şi cabinet medical şi punct de salvamar', a declarat pentru AGERPRES directoarea DSP, Laurenţia Militaru.
Autorităţile medicale le recomandă turiştilor care vin în Delta Dunării să se cazeze la pensiunile şi hotelurile autorizate, să consume alimente din surse sigure, să folosească soluţii împotriva ţânţarilor, să respecte regulile de depozitare a deşeurilor şi, nu în ultimul rând, să-şi ia măsuri de siguranţă în ceea ce priveşte scăldatul copiilor.
(...)
AGERPRES/autor: Luisiana Bîgea, editor: Karina Olteanu
Sursa aici 
 Up date 22 august 2013
Modificări traseu, harta finală apare pe site-ul lor şi pe FB. Le-am sugerat să dea un news-letter către cei înscrişi, că nu ar fi complicat. Dar nu au reacţionat, din păcate.
 

Freitag, 23. August 2013

Cupa României 2013 la triatlon

Update 25.08.2013, 21:00
O nouă experiență pentru mine, în sensul că nu mă pasionează cursele de tip sprint. E un alt tip de efort. 
Pe scurt (cred că mă voi abține să comentez cursa organizatoric și imagine/comunicare, pentru că ar ieși ceva hilar și amar, dar un termen potrivit mi se pare ”rudimentar” și total neașteptat pentru o Cupă a României fără .... cupe .... (da, exact, câştigătorul acestei competiţii nu a primit o cupă, ca simbol al victoriei!), ci cu medalii dintr-un ”aliaj” de carton cu plastic cred (frumos designul, de altfel, să nu subestimăm meritele creatorului!),

 
medalii pe care scrie "Sf. Gheorghe", nicidecum "Reci" şi pe care denumirea de "Cupa României" nici măcar nu apare .... dacă asta nu e cel puţin hilar ...
și un podium nenumerotat cu I, II, III ..... Am promis că nu comentez. 
Arbitrii numeroși de pe traseu mi-au plăcut, chiar dacă concurenții care au alergat pe axul drumului, nu pe dreapta lui, cum spunea regulamentul, nu au fost penalizați și au și urcat pe podium (unii de două ori chiar!). A trebuit să-i depășesc cu bicicleta prin dreapta lor, total aiurea.). 
(....)
Duminică vreme bună de concurs, am făcut o cursă bună pentru nivelul meu de ne-antrenare:
750 m înot - 17 minute + alergarea până în T1 și tranziția = 4 minute.
Am și eu ocazia să văd un start de pe mal, profesionist, arbitrat de un arbitru ITU: toți aliniați, nu mișca unul în front! Mi-a plăcut la nebunie, dă o prestanță evenimentului! Ce-seamnă "omul sfinţeşte locul!" - ALWAYS! Dacă vom avea arbitri competenţi pe la concursuri, dacă se vor trece mai rar cu vederea greşelile mai mari sau intenţionate, cu timpul vom învăţa rolul arbitrului, vom învăţa să respectăm regulile, ne vom obişnui cu mişcările şi va fi bine pentru toată lumea. Dar nu voi mai trăi atunci.
Apropos de Ce-seamnă "omul sfinţeşte locul!" - ALWAYS!: Ce să faci cu un organizator arogant, care probabil te înjură în limba străină de ţara în care trăieşte şi care "se aia ...." pe oricine vrea să-i dea lui sfaturi despre cum e cu organizarea? 
Copilaşilor nu li s-a permis neoprenul, tremurau la start de ziceai "ce-i aia?", dar adulţilor da .... adică în 30-45 de minute se răcise apa .... da, OK ... eu oricum nu aveam neoprenul la mine, deci mi-era indiferent.
24 km bike - 47 min (inițial mă trecuseră cu 1h09min!!). Uite asta nu-mi place: de ce spui că sunt 20 km de șosea, când de fapt sunt 24??
Aici m-a sâcâit puțin pe traseu concurentul cu nr. 17, nu știu de naiba avea. M-a depășit și a rămas puțin în fața mea, dar pe stânga drumului. Nu dădea pedală mai rapid deloc. L-am depășit din nou după vreo 2-3 km, m-am retras pe dreapta. 
La întoarcere m-a prins și m-a depășit și iar îi stăteam în roată .... trebuie să învețe să facă loc sau dacă depășește, să o facă mai decis și să se îndepărteze. Că doar nu mă bloca intenţionat (!)
 5 km run - 31 min.
Total: 1h42min22sec.
Deși trebuia să fim 4 la categorie, am fost doar eu și o unguroaică foarte încrâncenată și foarte bună, care a terminat cu doar 6 minute mai rapid decât mine (1h36min).
Când am ajuns la finish bike, am descălecat şi în mod automat mi-am desfăcut casca, fără să o dau jos. Mi s-a spus că nu am voie, potrivit regulamentului. Că trebuie să alergi cu casca pe cap până la locul unde depui bicicleta în tranzit. Am tot recitit regulamentul, dar nu apare aşa o menţiune. Oricum nu o dădeam jos de pe cap, căci e ilogic şi inutil să alergi cu ambele mâini ocupate până la cutia cu echipament. Am fost oprită înainte de a intra în ţarc şi, pentru a evita o penalizare de timp, am stat să-mi clipsez casca la loc. OK, no problem, greşelile se plătesc. Sunt de acord că am făcut un gest automat să desprind bentiţa de prindere de sub bărbie, căci fac gestul zilnic şi e legat de descălecarea de pe bicicletă. Dar repet: indiferent de regulamentul ITU, în regulamentul de la acest concurs nu apare scrisă această regulă. Am auzit de la alţii că vreo 3 biciclişti au fost penalizaţi cu 10 secunde pentru că şi-au dat casca jos de pe cap prea devreme. Și nu a fost un concurs aflat sub jurisdicția ITU - asta așa, pentru clarificare.
¤¤
Am plecat la 15:10 din Reci, am oprit prin sate pentru cumpărături, a plouat, am ajuns acasă la 19:00, cu: 4 pepeni imenși, fiecare de 10 kg, 10 kg cartofi, 5 kg ceapă și o pâine mare. N-am mai avut bani de afine, usturoi, cașcaval, roșii, cătină, că tare aș fi luat.
Update 23.08.2013
Cu chiu cu vai, nişte informaţii obţinute, le public în formă semi-brută, din lipsă de timp:
Regulament de concurs ”Cupa României - Reci, 25 august 2013
750 m inot
  20 km ciclism
    5 km alergare
--------------------------------------------------------------------------------------

Înscriere la Lacul Reci: 

   Sâmbătă, 24.08.2013, 18:00-19.30
                                 ora 19,30 - şedinţa tehnică
   Duminică,  25.08.2013, 07:45-08:45
                                   ora 09:00 - şedinţa technică
Zona de tranzit: 

Se amenajează lângă drum, în parcarea din dreapta (nu ştiu dacă e vorba de DN sau de drumul care face intrarea în complexul Reci).

Intrarea concurenţilor are loc între orele 9,00-10,00.
Nu se permite intrarea altor persoane din afara concursului.
Concurenţii îşi vor putea lua echipamentul după terminarea concursului, după ora 13 sau când va anunţa organizatorul.
Startul:  09:45  pentru copii 10 -13 ani
              10:30   pentru restul categoriilor.
Traseu: 

Înot:     În lacul Reci. 1 tura = 750 m 
Ciclism: 4 ture de ciclism = 20km (1 bucla = 5 km) în direcţia Covasna, cu punct de întoarcere înainte cu aproximativ 200 m de trecerea peste calea ferată. Alergare: Pe partea  dreapta  a drumului (deci e vorba de DN), tot în direcţia Covasna şi întoarcerea este identică cu ciclismul (cu siguranţă acolo va exista un om din partea organizatorului, care va delimita traseul). Atenţie! Se aleargă cât mai aproape de marginea drumului, doarece vor fi şi ciclişti pe traseu. NU se alearga la bustul gol. 
Se aleargă 1 tura = 5 km. 
Numărul de concurs va fi purtat de concurent în partea din faţă.

Concurentul îşi asumă responsabilitate de a-şi număra singur buclele,  arbitri de pe traseu nu dau informaţii de acest gen.

Casca de ciclism este obligatorie cu numărul de concurs lipit pe partea frontală. Numărul concurentului, cel în format mare, va fi purtat la ciclism pe partea sa din spate.

Este permis mersul în pluton.
Se circulă pe dreapta şi depăşirea se realizează doar pe stînga. 
Se respectă regulile de circulaţie.
Este interzisă tăierea curbelor şi depăşirea axei drumului pe partea opusă decât direcţia de deplasare.

Între orele 09:30 şi 13:00 circulaţia va fi închisa, dar cu toate acestea vă rugăm să respectaţi regulile de circulaţie, doarece în caz de accident se consideră a fi accident de circulaţie (n.a. ?!) şi răspunderea revine celui care nu a respectat Codul Rutier şi a produs acel eveniment.

Se poate întîmpla ca, din greşeală, pe traseu să intre totuşi maşini sau alte mijloace de transport. Vă rugăm mare atenţie la aceşti intruşi. Anunţaţi cel mai apropiat arbitru să ia măsuri împreună cu echipajul de poliţie rutieră, prezent la faţa locului.
Repetăm:
Concurenţii sunt obligaţi să respecte regulile de circulaţie pe drumurile publice şi să parcurgă traseul cât mai aproape de marginea drumului.
Copii:  înot:          150 m
            ciclism:      2,5 km

            alergarea: 800  m

Ştafeta: 
schimbul se realizează la intrarea în zona de tranzit, pe partea dreaptă.

Participanţii nu au dreptul să concureze până nu au completat şi semnat declaraţia pe propria răspundere,  iar pentru minori vor completa părinţii sau antrenorii.
 Concursul se încheie la 12:45, cei care nu au ajuns la finiș sunt scoși în afara concursului din motivul că oprirea traficului ia sfârșit la ora 13,00.

Organizatorii îşi menţin dreptul de a schimba acest regulament.

05.08.2013

Duminică, 25 august a.c., se va desfășura Cupa României la triatlon.
Nu luasem deloc în calcul această cursă, dar, cum pe 24 august am planificat să fiu prin zona Brașov / Reci pentru un motiv întemeiat, m-am gândit că aș putea participa și la acest concurs, mai ales că este pe asfalt, după cum se pare. De regulă, pentru doar 750 m înot, 20 ciclism și 5 de alergare nu fac așa o deplasare costisitoare, pentru că nu-mi (mai) permit, din păcate.
Costul participării este de 80 lei/adult și 50 lei/copil. 
Ce este încă neclar, din păcate:
1. Unde va fi startul/finish-ul?
2. Va fi înot în bazin (ca la ediții anterioare) în Sf. Gheorghe sau în Lacul Reci? Deci per total, informațiile despre traseu lipsesc cu desăvârșire deocamdată.
Este absolut regretabil că o Cupă a României stă atât de deficitar cu mediatizarea și comunicarea, deși se află la a doua sa ediție sub acest statut. Și este regretabil că simțim din nou lipsa de interes a autorităților române și a presei române de sport pe astfel de segmente .... ca să nu spun că de fapt suntem tratați precum în această fotografie:
Dar ... oare chiar trebuie să știm mai multe?! Probabil că nu. Take it or leave it. 
Startul, pe unde va fi: 10:30.

N.B. 
Pentru cei care nu cunosc locaţia, o explicaţiune totuşi, întru scuza organizatorilor:  
Este vorba de DN13E, pare-se singura şosea de legătură spre Covasna (Reci-Covasna = 22 km, am făcut ruta în 2010, cu bicicleta). 
Oprirea circulaţiei pe acest segment este o reală problemă, în 2010 s-a reuşit doar parţial. Poliţiştii care stăteau la capete de traseu au cedat presiunilor şoferilor, aşa că în plin concurs ne-am pomenit cu avalanşă de maşini care se strânseseră la barieră şi cu turişti care înjurau de mama focului. Ca urmare, e posibil ca din acest motiv concursul să fie nesigur ca şi locaţie.

Am regăsit o scurtă corespondență cu ei din 2012.... cineva a răspuns la întrebarea mea (”Unde se ține până la urmă, că noi ne pregătisem pentru Sf. Gheorghe?”) după o lună și ceva de zile, sec și arogant. Răspunsul a venit oricum după ce concursul se desfășurase!!! În 2012 au anunțat modificarea locației pe șest, cam cu o lună înainte de 18 august, când a fost startul. Fără să numească un motiv, fără să explice, nimic. Răspunsul mi l-au dat pe 23 august ....


Slide # 1
EDITIA 2014 - by Titus Dulacioiu, postat pe FB:
HAOS TOTAL la Cupa Romaniei la Triatlon - Sf. Gheorghe - 17.08.2014
Am asteptat sa treaca o zi de la finalul Cupei Romaniei la Triaton, organizat de Clubul Tri-Aluta Sfantu Gheorghe, concurs la care inotul s-a desfasurat in strandul din oras (bazin de 50m, apa tulbure si la care oricum culoarele nu erau trasate pe fundul bazinului), iar bicicleta si alergarea pe strazile orasului. Dar nu pot lasa sa treaca timpul fara a face o radiografie a acestui consurs.
Din pacate ploaia deasa si cele 13,5-14 grade au creat (cel putin pentru organizatori) un haos total care a dus la cel mai dezastruos concurs de triatlon pe care l-am vazut in cei 4 ani de cand practic acest sport. Din fericire de data aceasta am fost simplu spectator insa ceea ce am vazut trebuie povestit, poate pe viitor astfel de lucruri nu se mai intampla.
Conditiile meteo nefavorabile au dus la modificarea programului de start anuntat in prealabil, astfel incat startul la inot a fost comun pentru elite, juniori, age-group si stafete, ajungandu-se la cate 5-7 inotatori pe un culoar. "Domnii" arbitrii nu au vrut sa stea in ploaie si sa respecte programul stabilit tot de ei, ca doar ei sunt "voluntari", iar concurentii, daca tot au platit, nu au ce face si inghit.
Toti inotatorii trebuiau sa parcurga 15 lungimi de bazin (750m), dar nu a fost intocmai asa. Pe unul din culoare, arbitrul (sau voluntar? nu am reusit sa aflu nici macar de la organizatori) a scos toti inotatorii din apa dupa doar 13 lungimi de bazin, cu toate ca toti cei 5 de pe culoar i-au spus ca nu inotasera decat 13 lungimi. Primul nu a vruit sa-l asculte si plecase sa mai inoate doua bazine, insa a tot strigat dupa el pana l-a scos afara. Sigur ca in regulament se spune ca sportivii trebuie sa-si numere singuri turele, dar daca un arbitru iti spune ceva in timpul concursului si nu-l asculti risti descalificarea, nu-i asa? Poate ca pe mine, nefiind participant, nu ma credeti ca asa s-a intamplat, poate nu-i credeti nici pe cei de pe culoar cu toate ca trei dintre ei la sfarsitul cursei au iesit pe primul loc la categorialor de varsta (deci au ceva experienta in acest sport, si cat sa numere pana la 15 banuiesc ca se descurca), poate nu-l credeti nici pe dl. Emil Bituleanu care a inotat pe acelasi culoar si de a carui tinuta morala nu cred ca se indoieste cineva. Atunci trebuie sa dati crezare organizatorilor care i-au penalizat pe acesti inotatori pentru ca nu au inotat toate lungimile. Si astfel doi din cei trei de mai sus au pierdut cupa. Pentru care s-au luptat, urmarindu-si in cursa adversarii si "tragand" suficient cat sa termine primii la categoria lor de varsta. Si pe prima lista de finish tiparita de firma de cronometrare chiar castigasera, pentru ca apoi lista sa fie imediat schimbata pe ascuns si facuta public doar la premiere (amanata o ora pe motive necunoscute, nu s-a afisat nici un rezultat intermediar) - surpriza! Penalizarea i-a scos din carti. Si desigur ca acea jumatate de ora de la terminarea cursei in care ar fi putut face contestatie trecuse. Am asistat la discutiile cu organizatorul, care la situatia data a ripostat "si acuma ce sa-i fac arbitrului? Sa-l penalizez? Oricum vine volutar". Excelanta scuza!!!!
Dar acei concurenti care au platit, domnilor organizatori, ei cu ce sunt de vina? Cu faptul ca au batut unii din ei multi kilometrii, ca au platit o taza de participare (nu uitati ca cei de la age-group sunt principalii vostrii "sponsori" atata timp cat pentru elit nu exista taxa de participare), ca au indurat aceleasi conditii meteo ca si arbitrii dar spre deosebire de acestia din urma care s-au ascuns sub pelerina sau umbrela sportivii au inotat, pedalat si alergat in ploaie. Ei cu ce sunt de vina ca arbitrul i-a scos din apa si au crezut ca, din cauza vremii, s-a decis "din mers" scurtarea probei de inot? Arbitrul e suveran, nu? Nu-l asculti esti descalificat, il asculti esti penbalizat...Fiindca a fost un haos total la iesirea din apa. Dupa iesirea primilor trei concurenti din apa (al doilea iesind Ionescu Danes, un excelent inotator, cu rezultate remarcabile, care a depasit PE TOTI concurenti de pe culoarul lui o data ba pe unii chiar si de doua ori, si al treilea Ciprian Balanescu care a participat cu ceilalti de la categoria elite pe un culoar separat de age-group - primul iesind un junior, inotator de performanta) s-a creat un mic haos, mai multi inotatori incepand sa iasa din apa vazandu-i pe cei mai buni iesind (mai ales de pe culoarul lui Danes, imediat dupa el au iesit inotatori pe care-i depasise si care mai aveau de inotat cel putin 100m. Si nimeni nu stie cate bazie au inotat, atata timp cat nu purtau casti cu numar de concurs, atata timp cat din cauza ploii arbitrii (voluntarii?) de pe culoare numarau "la ghici" lungimile inotate de fiecare fara o evidenta scrisa. Si nimeni nu a fost penalizat, cu exceptia (CULMEA!) a lui Danes la sfarsitul cursei, fiindca a iesit prea repede din apa. Sau asa a considerat arbitrul, cum sa iasa cineva atat de repede din apa? Asta in timp ce pana si vechii triatlonisti pot confirma calitatile sale de inotator de performanta; nu deageaba a iesit si la Campionatul National de Triatlon de la Targu-Mures primul din apa, la o distanta semnificativa de al doilea inotator,si are o multime de titluri nationale la concursuri de inot. Pana si campionul nostru la triatlon, Ciprian Balanescu, sunt convins ca poate recunoaste calitatile sale; sa acuzi un fost inotrator de performanta care si-a petrecut ani de zile inotand sute de mii de lungimi de bazin ca nu stie sa-si numere singur 750 de metrii mi se pare ridicol. Dar nu si organizatorilor.
Cumva-cumva s-a terminat si proba de inot; ca sa nu uit: imi pare rau ca nu am facut poze dar privelistea mi-a facut greata - jumatate din cordoanele care separau culoarele in bazin erau simple PET-uri agatate pe o franghie; mai are rost sa va spun cat de bine (nu) spargeau valurile? Mai mare rusinea la un concurs autointitulat "Cupa Romaniei". Probabil vor aparea poze de la inot sa vedeti in ce bazin s-au chinuit concurentii. Mai rau ca acuma 30 de ani!
Si a inceput "distractia" numita 9 ture de bicicleta si 2 de alergare. (Aici insafac o mica paranteza si trebuie sa recunoscmeritul organizatorilor ca au reusit sa inchida circulatia in centul orasului, ceea ce sunt convins ca nu a fost usor - cel putin in orase mari este o adevara aventura sa inchizi numai o banda de circulatie daramite tot centrul! Pacat ca nu s-a mai facut un mic efort de indepartare a acelui speed-bumper din fata primariei sau macar a uneiportiuni din el, care pe ploaie a fost un adevarat pericol). Cei cativa arbitrii ascunsi sub pelerinele lor si-au indeplinit cu brio rolul de a numara... orele care se scurg, sau cele ramase pana ajung la caldura. Fiindca NIMENI dintre acestia, in nici unul din capetele traseului, nu a numarat turele concurentilor. Astfel au fost concurenti care au recunoascut ca au pedalat o tura mai putin (si multi dintre participanti si insotitori pot confirma ca au auzit de mai multe ori "poti iesii cand vrei" sau "de ce nu ai iesit si tu ca mine, mai repede?"), culminand cu faptul ca (cel putin) un concurent a alergat o singura tura si asta cu stiinta arbitrului caruia i-a spus ca a alergat doar o tura si care l-a indrumat spre sosire? Dar aici, din fericire, nu a fost numeni penalizat, deoarece ploaia inmuiase toate oasele si toti vroiau sa se termina odata concursul.
Cum poti sa ai pretentii sa organizezi un concurs numit atat de pompos "Cupa Romaniei", sub egida FRTRI, la care arbitrii sa nu stie pe ce lume traiesc, sa nu ai covor de cronometrare care sa numere turele la bicicleta si alergare (mai ales cand sunt de parcurs 9+2 ture), sa nu ai un sistem de numarat bazinele la inotatori? Cu cu o taxa de participatre de 90 de lei cred ca a fost cel mai scump concurs din acest an dupa Ironman-ul de la Oradea) - pai domnilor organizatori daca vreit sa aveti "liniste" si organizati inotul in bazin dati concurentilor casti cu numere de concurs si puneti pe cineva capabil si responsabil (la propriu si la figurat) sa noteze numerele de pe casti! Este inadmisibil sa penalizezi niste concurenti care au platit pentru aceasta distractie din cauza incapacitatii organizatorice de a gestiona concursul. Ar trebui sa fiti multumiti ca au fost doar 61 de participanti (record negativ, cred ca este cea mai slaba participare la un concurs de triatlon tinut de FRTRI de cand s-a infiintat!); daca erau cateva sute ca la Vama Veche sau Mamaia sau Brasov sau alte concursuri cred ca trebuia de penalizati concurentii fara discernamant din doi in doi si sa-i descalificati din trei in trei ca sa puteti face fata! Asi fi inteles aceste greseli daca ne-am fi strans 60 de prieteni sa ne jucam de-a triatlonul in jurul iazului din padure, dar CUPA ROMANIEI?????
A avut dreptate unul din invingatori (chiar fara a fi afectat de penalizarile de mai sus) cand dupa concurs si-a strans "jucariile" si a plecat acasa, fara a sta sa-si ridice cupa, scarbit fiind de organizare. Si este vorba de un sportiv care a participat la o multime de concursuri in afara tarii, cu sute de triatloane si o multime de iron-man-uri la activ, care a spus ca un astfel de haos nu a mai intalnit.
Efectiv dupa o asemenea experienta iti vine sa renunti la concusuri, mai ales daca aduni toate cele intamplate anul acesta in concursurile organizate de FRTRI: experienta lui Bogdan Ionita la Lacul Rosu, povestea cu motociclistul (un "oficial!") care a cauzat caderea unui grup de biciclisti de care s-a apropiat prea mult in timpul la triatlonului de la Brasov, si aceasta.
Dar haideti sa strangem din dinti, sa strangem randurile si sa ajutam impreuna acest sport sa creasca. Fara o miscare "de masa" in acest sport nu putem sa ne asteptam sa avem sportivi cu rezultate remarcabile in competitii internationale; deocamdata pe tabloul triatlonului din Europa inca nu avem sportivi care sa conteze. Si nici nu vor apare daca aceast sport nu va deveni popular, daca concursurile gen "Cupa Romaniei" au doar 61 de participanti juniori + elite + age-group si concursul se desfasoara intr-o totala lipsa de organizare. Nu stiu de ce nu s-a numit "Cupa Romaniei " concursul de la Brasov, inca de anul trecut cand a fost la prima editie organizarea a fost NET peste cea de la Sfantu-Gheorghe care este (parca) la cea de-a saptea editie...
Nevorbind de faptul ca pe site-ul Trialuta nu apare NICI O INFORMATIE referitoare ala acest eveniment (pe cand si pentru concursuri cu pretentii mai mici organizatorii creaza pagini de internet dedicate).
Poate ca tonul meu mai aspru va supara pe unii, poate ca unii imi vor da dreptate si altii nu, dar cred ca daca nu luam atitudine nu ne putem astepta la imbunatatiri. Nu ma astept ca nedreptatile intamplate sa se indrepte (cu toate ca, asa cum ziceam, au fost si sportivi care au avut de suferit din cauza ca organizatorii au crezut ca acest concurs este o joaca de copii), ma astept insa ca cineva sa traga concluziile care se cuvin si sa incerce ca la fiecare concurs sa fie un pic mai bine ca la cel de dinainte.

Donnerstag, 22. August 2013

Teleki Samu - tură de anduranță în Munții Gurghiului, 21 septembrie 2013


Am aflat de la un alt alergător, Liviu Bica (de care mă țin departe pe traseu, că mă face să râd și nu pot să mai alerg! :-)), despre această cursă și încerc de vreo două săptămâni să aflu, direct de la sursă, mai multe detalii tehnice (grafic traseu, puncte de alimentare/hidratare), informațiile de pe site fiind în limba maghiară în marea lor majoritate. Încă nu am reușit, dar mai insistăm. Mă tentează cursa de 60 km și fiind prima încercare de acest gen, parcă nu aș bate drumul până acolo pentru ceva care nu aș putea duce.
De reţinut este:
- startul îl poţi lua după cum doreşti, începând cu ora 6 a.m., dar nu mai târziu de ora 8 a.m. (pentru traseu lung).
- conceptul de bază al organizatorului este că participanţii sunt într-o cursă contra-cronometru cu ei înşişi, nu cu ceilalţi, ca urmare e posibil să nu existe o premiere. Se cronometrează pentru fiecare individ în parte timpul petrecut pe traseu.
"Tura de anduranta este o tura mai performanta organizata pe trasee montane. Aceste trasee sunt cât de cât marcate, in majoritatea cazurilor cu banda alb-rosie, cu semne turistice sau in citeva cazuri benzi reflectorizante. Fiecare participant porneste individual. Asta inseamna ca la pornire primesti un caiet de parcurs, o harta a traseului si un mic pachet constind in dulcuri, mere si un flacon de 0.5l apa.  Pe  traseu (in functie de lungime) sunt amplasate citeva puncte de control pe care trebuie sa atingi. In caietul de parcurs este descris in citeva cuvinte traseul ales, timpul alocat (14 ore pt 60km) si sint indicate punctele de control. La pornire si la fiecare punct de control o sa fie trecuta ora exacta. Pornirea incepe la ora 6 pentru cei cu traseul de 60km, dar nu mai tarziu de ora 8. La sosire este calculat timpul petrecut pe traseu. La pornire si in punctele de control poti primii informatii despre urmatoarea portiune a traseului (sau a intregului traseu).  Pe trasee sint indicate citeva izvoare potabile, dar despre consumul tau de apa si mincare tu trebuie sa ai grija. In punctele de control gasesti numai citeva bonboane eventual o felie de paine cu untura si ceapa."
”Societatea Carpatină Ardeleană filiala Tîrgu Mureş organizează 
în data de 21 septembrie 2013
Tura de Anduranţă Teleki Samu in Munţii Gurghiului,
pe distanţele de 20, 40, 60 km.
Start și finish: satul Glăjărie (comuna Gurghiu), județul Mureş.

Program:
Vineri, 20 septembrie 2013 de la ora 18.00 primirea, cazarea concurenţilor.
Sâmbăta, 21 septembrie 2013
Startul va fi între orele 6.00 şi 9.00 
La ora 20.00 are loc premierea participanţilor și masa festivă
Duminică, 22 septembrie 2013:
cei care nu se grăbesc acasă sunt invitaţi să cunoască zona Glăjărie, castelul și parcul dendrologic din Gurghiu, pădurea Mociar, etc.
Taxa de participare 
30 RON. Elevii, studenţii, pensionarii, respectiv membrii SCA 15 RON (trebuie să prezinte obligatoriu carnetul de elev/student, sau membru SCA).
Toţi participanţii vor primi: 
- harta zonei, 
- un pachet cu dulciuri, 
- diplomă de participare şi 
- o cină caldă.
Modalitaţi de cazare: în corturi proprii, sala de sport al școlii: 10 ron/noapte, (rugăm participanţii să-şi aducă saltele de camping sau izoprene).
Modalități de acces:
Târgu Mureș -> Reghin -> Valea Gurghiului-> Gurghiu -> Casva -> Glăjărie.
Din Reghin pornesc următoarele curse:
Reghin- Glăjărie
în timpul săptămînii: 6.00, 11.15, 15.30, 22.30
sâmbăta - duminică: 7.00, 17.00
Glăjărie - Reghin
în timpul săptămînii: 7.00, 12.15, 16.30
sâmbăta - duminică: 8.00, 18.00
Trans SA., Autogara: str. Gării nr 64 (lângă gara CFR) tel: 0265-520828

Despre tură, detalii, informaţii suplimentare la:
Pánczél Tibor: 0755 052 774
(tpanczel@gmail.com), 
în timpul concursului: 0765 66 96 39
Dósa László: 0742-132911”.
 Informațiile de mai jos le-am tradus și eu prin Google translate, deci fără pretenții vă rog :-), că nu știu o boabă de maghiară!

Traseul de 60 km
 Görgényüvegcsűr (580m) -> Rönki tető -> Szászpád tető (1221m) -> Sánci tető (1281m) [szalagozott] -> Jód-mező -> Ruszu-mező (1190 m) -> Ruszi-árok -> Német ház (770m) -> Barta-mező (1035m) -> Barta-tető (1082m) -> Belcsu-mező (1170m) -> Széles tető (1312m) ->Pável sarka(1226) -> Széles-bérc (1236m) -> Moica tető (1213)  -> Iszticsói erdészház [szalagozott +  -> Preluka tető (1143m) -> Görgényüvegcsűr (580m)

Start și finish: 
Görgényüvegcsűr, 
între 6:00-7:00
Distanța: 60 km
Diferență de nivel, cumulat: 2410 m
Timp limită: 14 ore

Traseul de 40 km
Görgényüvegcsűr (580m) -> Rönki tető -> Szászpád tető (1221m) -> Sánci tető (1281m) [szalagozott] -> Széles tető (1312m) -> Pável sarka(1226) -> Széles-bérc (1236m) -> Moica tető (1212m)  -> Iszticsói erdészház [szalagozott + ] -> Preluka tető (1143m) -> Görgényüvegcsűr (580m

Start și finish:
Görgényüvegcsűr, între 7:00-8:00
Distanța: 38 km
Diferență de nivel, cumulat: 1335 m
Timp limită: 10 ore
Traseul de 20 km 
Görgényüvegcsűr (580m) -> Rönki tető -> Szászpád tető (1221m) -> Sánci tető (1281m) [szalagozott] -> Széles tető (1312m) -> Korogána-mező [Priszlop-mező] (1240m) -> Preluka-gerinc -> Görgényüvegcsűr (580m)
Start și finish:
Görgényüvegcsűr, între 8:00-9:00
Distanța: 23 km
Diferență de nivel, cumulat: 890 m
Timp limită: 6 ore

 Din păcate, de la organizator nu am reuşit să obţin traseul şi în limba română, aşa că, dragilor ..... n-avem decât să învăţăm maghiara pentru a participa la o astfel de cursă prin Carpaţii româneşti ....
Și acum un pic de alt gen de informații, căci m-a ros curiozitatea să aflu ce înseamnă Teleki Samu ....
 Teleki a fost un explorator născut în Sáromberke (Ernei fiind denumirea actuală), un sat din Regatul Ungar (Kingdom of Hungary, Transylvania), actualmente teritoriu românesc și a trăit între anii 1739 și 1882. Mai multe informații, în limba engleză (traducerea în română lipsește), pe Wikipedia.

(He was a member of a prominent Hungarian family active in both politics and culture. His great-grandfather [1] Sámuel Teleki (1739–1822), a chancellor of Transylvania, had founded the Teleki library in Târgu Mureş (Marosvásárhely), one of the first Hungarian public libraries, which opened in 1802 and holds today more than 200,000 volumes.
For some 40 years, Count Sámuel Teleki von Szék, "a jovial Hungarian aristocrat of immense wealth," managed his property and assets and started a political career by becoming a member of the Hungarian Upper House of Parliament in 1881. A keen hunter, he was fascinated by the early African explorers. In 1886, he accepted a suggestion by his friend and benefactor, Crown Prince Rudolf of Austria, son of the Austro-Hungarian Emperor-King Franz Joseph I, to turn the East African safari he was planning into a journey of exploration of the territories north of Lake Baringo. He was to explore the lands beyond where Scottish explorer Joseph Thomson had set foot, in order to find the desert lake previous travellers had heard rumours about, based on local legends about a sea that lay beyond the desert, surrounded by tribes of giants and islands inhabited by monsters and ghosts.
Count Teleki and his companion, Lieutenant Ludwig von Höhnel, an Austrian naval officer, left Pangani (Tanzania) in February 1887 with around 400 porters, following the Ruvu river. They were the first to survey a great part of the East African Rift. Teleki was the first to reach the snow-line on Mount Kilimanjaro at 5,300 m, and the first explorer to set foot on Mount Kenya, climbing up to around 4,300 m. He later headed on northwards, following the interior river system, to discover on 5 March 1888 the last of the Great Lakes, referred to as the Jade Sea by Count Teleki, who named the lake after his friend, Prince Rudolf. The lake was renamed Turkana in 1975 from the tribe that inhabits its shores. Teleki's and von Höhnel's journey in southern Ethiopia also unveiled a smaller lake, Stefanie (named after Princess Stéphanie of Belgium, the prince's wife), now called Lake Chew Bahir.)

Hai să vorbim la telefonul mobil în timp ce pedalăm prin traficul bucureştean


Dacă tot avem probleme şi sute sau mii de victime în trafic doar din cauză că avem o clasă socială deja bine definită şi bine înfiptă în viaţa noastră, cea a conducătorilor auto care vorbesc sau folosesc telefonul mobil în timp ce se află la volan şi rulează maşina printr-un trafic infernal, hai să aplaudăm apariţia unei noi clase sociale în plină expansiune pe carosabilul urban: BICICLIŞTII, UNIŢI-VĂ ŞI VORBIŢI LA TELEFON ÎN TIMP CE VĂ STRECURAŢI PRINTRE MAŞINI, ca să fie mai palpitant, să periclitaţi şi siguranţa celorlalţi – aşa, suplimentar, ca să nu vă simţiţi izolaţi şi nebăgaţi (!) ... în seamă! Viitorul ne aparţine, nu-i aşa, ce puii mei?!?!? Noi suntem supremi, noi suntem cei mai şmecheri, că dăm cu ignore şi delete la orice regulă de bun simţ, la orice conduită şi tentă de reciprocitate („reci .... cum îi zice? Ce-i aia, fa?!?!”), habar nu avem despre chestia cu „iubeşte-ţi aproapele” şi „tratează-i pe ceilalţi cum ţi-ar place ţie să fii tratat”.

Şi ce dacă ţi-ai adus aminte că nu ai vorbit azi cu Gigel?

Nu-i nimic, ai timp berechet pe Bulevardul Timişoara – sau Iuliu Maniu sau Şoseaua Ştefan cel Mare, Colentina ..... e la alegere, domnilor, şi e gratis!  -, cât pedalezi tu pe carosabil, pe una dintre cele 4 benzi – sau ondulându-te de pe banda 1 pe 2 şi de pe 3 pe 1 - pe  care şoferii de maşini oricum le-au extins, ele fiind de fapt 3!

Şi dacă mai e un biciclist disciplinat în spatele tău, care e obligat să fie acum atent suplimentar la reacţiile tale limitate – căci, nu-i aşa, tu ai doar stânga pe ghidon, cu dreapta eşti ocupat să ţii mobilul la urechea aia fără creier! - ... şi ce dacă, mai dă-l la dreaku, să stea după fundu tău de imbecil, că tu acum eşti Regele Şoselelor şi restul nu contează, totul în jurul tău este un vid imens, inclusiv în jurul golului din carapacea denumită craniu, unde în mod normal ar zace un cerebel cu măcar două emisfere. Ale tale au fost extrase la naştere, probabil, şi orice luptă împotriva ta este o inepţie, căci nu te pui cu fanaticii sinucigaşi. Alarmant este că o droaie de alţi „copii ai ploii” se iau după tine, fraiere!!

 Pedalez în blestematul ăsta de oraş de pe vremea anilor când nici măcar nu se punea problema să se suie femeile pe bicicletă prin trafic şi când vedeai un biciclist doar la lună plină, distanţa dintre noi fiind ca dintre fermele din Noua Zeelandă, unde cel mai apropiat vecin e la 5 zile de mers. Ca urmare, urmăresc cu interes şi cu tot mai multă greaţă dezvoltarea speciei. Şi sunt, la rândul meu, pieton, conducător auto şi biciclist, deci cunosc, tolerez şi înţeleg absolut toate abordările, şi pe ploaie, şi pe zi şi pe noapte, şi pe ger şi pe caniculă.
Odată cu extinderea numerică a bicicliştilor nedisciplinaţi, proşti şi imbecili, analfabeţi total la codul de bune maniere şi la spiritul de convieţuire socială pe baza unui respect reciproc, ajung încet-încet să îmi fie teamă să mai fac parte din categoria bicicliştilor urbani – căci voi fi agresată în baza istoricului nefast creat de special anterior menţionată! -, să descurajez total trecerea la biciclit urban şi să mă simt pur şi simplu jenată că respect încă o anumită conduită, care de altfel este esenţa siguranţei noastre, a tuturor celor care participăm la trafic.
Reacţiile pe care le-am primit din partea unora, după ce am sesizat fenomenul, sunau cam aşa:
- păi ce vină are el (biciclistul din fotografia postată, care rula trepidând prin trafic, cu o singură mână pe ghidon şi cu telefonul mobil la ureche, vorbind) dacă nu avem piste de biciclete?
- Se conduce foarte bine bicicleta şi cu o singură mână!
-  Bravo lui, care e problema?!
- Da de şoferii care fac chestia asta de ce nu comentezi? Că ăia sunt mai periculoşi ... şi aici urma un calcul de  impact la lovire în funcţie de tonajul maşinii ....
- Vai, nemaipomenit, ai descoperit un biciclist vorbind la mobil, ce poveste!! Dar ştii câţi şoferi fac asta?!
Şi am zis „GATA! STOP! Aşa ceva nu poate fi real!” – adios şi vă pup pe claxon!
Momentan nu am răbdarea şi toleranţa de a explica implicaţiile acestei mentalităţi şi abordări, pentru că mie mi se par atât de „la mintea cocoşului” şi atât de elementare, încât nu pot accepta faptul că majoritatea nu le depistează
Niciunuia nu i-a trăznit prin minte că ar fi normal ca biciclistul respectiv să se retragă pe dreapta, să oprească, deci să elibereze carosabilul - pentru că nu, nu e pista lu tac-su şi a lu mă-sa!!, a lui cu atât mai puţin, e spaţiu public - şi să îşi poarte acolo conversaţia oricât poftesc muşchii lui. Niciunul nu a considerat că astfel de specimene periclitează siguranţa tuturor celorlalţi din zonă.
Aşa că eu le doresc la toţi care gândesc atât de pe invers, să ajungă prin spitale sau instanţe ca urmare a unor incidente şi accidente cauzate de astfel de comportamente iresponsabile.
Problema de bază totuşi nu dispare: EU, ăla care nu am nici o legătură cu faptul că tu îţi bagi piciorul în toţi şi în toate şi care sunt afectat de imbecilitatea ta, EU CE VINĂ AM?!?!
 Redau un dialog incredibil:
Anka Berger: 
TOT CE MAI LIPSEA DIN TRAFICUL BUCUREȘTEAN (urban, în general) era .... ghici ce?!?! BICICLISTUL VORBIND LA TELEFON MOBIL ÎN TIMP CE PEDALEAZĂ PE CAROSABIL. Și fără cască, dar asta e problema lui, în timp ce riscul la care ne supune pe noi toți ceilalți participanți la trafic, DEVINE PROBLEMA NOASTRĂ!! Ieri, pe Iuliu Maniu, cartier Militari, la ora 18! Nu e tipul din poză, dar eu am pedalat în spatele unui asemenea inteligent plin de simțul responsabilității.... Ce facem noi, ceilalți, când îi vedem?
Calin Aurelian Pana Se numește selecție naturală.
Anka Berger DELOC!!! Pentru că mă afectează și pe mine, și pe ăla de la volan .... think about it ... așa cum multe accidente sunt din cauza șoferilor care vorbesc la mobil în timp ce conduc, ce vină au ceilalți?!?!?
Andrei Sandu atunci se poate circula mai incet, sau depasi. problema ? iar argumentele nu sunt chiar ok din punctul meu de vedere.
Anka Berger Adica nu ti se pare normal sa opreasca si sa treaca pe dreapta? Sunt curioasa cum faci tu depasirile pe bicicleta, pe un bulevard ca Iuliu Maniu, la ora de varf, cand soferii fac din 3 benzi, patru .... super gândire, d-aia e România de tot căcatul ... d-aia mor oameni pe trecerile de pietoni si pe verde, d-aia avem atâtea victime inutile .... pentru că acum avem și o nouă specie pe carosabil care consideră o normalitate să pericliteze siguranța celorlalți, doar pentru că așa vor mușchii lui .... super, băieți, veți avea un viitor minunat într-o țară de basm. Presupun că d-aia există tot mai mulți bicicliști care circulă pe carosabil pe contrasens, care sar în fața mașinilor la intersecții, deși au roșu, care habar nu au de Codul Rutier .... ”viitor de aur, țara noastră are” cu așa mentalități și vai de noi dacă chiar e colectivă sau molipsitoare.
Andrei Sandu m-am obisnuit destul cu traficul cat sa pot face o depasire, astept momentul si aia e. si sa nu uitam de masinile parcate ! alea-s de fapt 'cireasa de pe tort'. de fapt, sa raspund mai bine la intrebare, m-am adaptat (ghidonul meu masoara acum 38.5cm, ideal in trafic), am fost atent care sunt regulile 'haosului' din trafic si acum stiu cum sa merg.
Anka Berger NU E VORBA DE TINE ...... vai de tine. NU DE TINE E VORBA, CI DE CEI A CĂROR SIGURANȚĂ O PERICLICTEZI. E greu, e foarte greu, frate .... toți o dați înainte cu ”eu știu, EU POT, EU, EU, EU....” M-am lămurit. Nu aveți pic de respect față de ceilalți.
Andrei Sandu prefer sa nu continui cu raspuns la asa mentalitate. numai bine si spor la biciclit !

Fulgescu Ciprian daca zic ceva si de cei cu casti pe ambele urechi ma injura toti ....
Câtă împotență mentală și educațională ... incredibil ...