Samstag, 14. September 2013

Chestionar pentru candidații la brandul IRONMAN

 Ironman Europa - urmare la interviu_ep.3
Ep. 1 - interviu cu Mrs. Thomson Waveney, PR Manager IM Wales
Ep. 2 - partea a doua a interviului
Și nu m-am oprit aici, ci am continuat cercetările, curioasă fiind cum intri totuși în familia IM, ca organizator.
Un prim pas este să știi unde și cui te adresezi.
Cum îmi făcusem deja intrarea, se cheamă că făcusem și primul pas, așa că am economisit mult timp și energie. Mrs. Waveney a fost foarte amabilă să-mi dea coordonatele directe.
Niceeeee.....
Răspunsul la nevinovata mea întrebare a fost onorat cu o promptitudine elvețiană și cu un chestionar de vreo patru pagini trimis de World Triathlon Corporation cu sediul în Hanau, Germania.
Scopul chestionarului este, evident, acela de a comunica o imagine cât mai fidelă a ta, în calitate de candidat la familia organizatorilor de IM, raportată la posibilitățile de care dispui organizațional și financiar, astfel încât WTC să-și dea seama dacă ar fi posibilă o colaborare pentru o competiție marca IRONMAN/IRONMAN 70.3.
Există două variante de business:
1. eveniment licențiat ca atare sau
2. eveniment proprietate WTC.
Decizia se ia de comun acord de ambele părți, după evaluarea în baza răspunsurilor la chestionar și a altor discuții ulterioare.
 Oricum, există un anumit punct 8 al chestionarului care, pentru candidat, poate înseamna totul sau nimic, așa că atunci când îl citiți mergeți direct la punctul 8!

Please note that the ground support in 8) is mandatory for both business models and non-negotiable. The ground support is a cash sum and can, for example, be guaranteed by host city, tourism board, sponsors or local partners. Only with the guaranteed sum will applications be taken into consideration.
Mie una îmi place abordarea chestionarului și pe scurt cam acestea sunt aspectele vizate:
1. De ce vrei să organizezi un IRONMAN, care este motivația principală?
2. Ce dată calendaristică recomanzi pentru desfășurare și de ce ar fi data aleasă cea mai potrivită?
3. Câți voluntari poți avea? Câți ar fi plătiți, câți neplătiți (aproximativ)? 
4. Care dintre următoarele instituții îți acordă sprijinul? Și se enumeră principalele instituții ale statului: guvernul, consiliul local, primăria, poliția, Crucea Roșie, pompierii, ambulanța/spitalul, vreun club sportiv/club de triatlon, federația națională de triatlon, armata.
5. Trimiteți o descriere detaliată a competiției, inclusiv hărți. Și aici te ajută chestionarul în sine, căci îți dau puncte mai mult decât ajutătoare și te trec ei detaliat și puricat prin toate aspectele cursei, cum ar fi:
- înot: unde (lac, ocean, râu?), ce temperaturi, dacă sunt curenți, valuri, plajă, rocă sau start din apă, câte ture etc. etc.
- ciclism: poți garanta că traseul de ciclism va fi închis pentru traficul public? Este destul de lat pentru a permite rularea a aprox. 1.000-2.500 de atleți? Câte ture? Profil, expunere, vânt etc. etc.
- alergare: poți garanta că traseul va fi închis pentru public pe întreaga lungime a traseului? Va fi traseul destul de iluminat după apunerea soarelui, astfel încât să nu fie afectată siguranța atleților? Și se mai repetă întrebările de la ciclism. 
- zona de tranziție și de finish.
6. Câți competitori te aștepți să ai în primul an? Câți spectatori? Dar pentru anul al doilea, al treilea?
7. La ce distanță (timp și km) se află primul oraș față de start/finish? Dar aeroportul?
8. Câți locuitori are orașul-gazdă? 
9. Se mai desfășoară alte evenimente (culturale, sportive etc.) în regiune la data propusă pentru IRONMAN? 
10. De ce expunere în mass-media dispui? 

Am redat cele mai relevante întrebări. Acestea ne arată cât de departe/aproape este România de așa ceva. Deocamdată, cred că un pas logic următor ar fi organizarea și în altă parte decât la Oradea a unui triatlon pe distanțe de full și half Ironman (înot la Snagov, ciclismul pe DN1 spre Ploiești, că tot există autostrada acum și se poate închide bucata aia de DN1 pe un sens de mers, alergarea în Snagov) și, eventual, a unui eveniment de Double IM. Ca să spui că ai în țară un Campionat Național de triatlon pe distanță lungă/semi-lungă, se cuvine să ai măcar două etape, dar organizate la distanță de timp decentă între ele, astfel încât să dai posibilitatea participării coerente în afara unor factori de risc.


2 Kommentare:

  1. Cea mai importanta bariera pe care o vad in calea Romaniei de a organiza o competitie sub brand-ul IM este lipsa unei mase critice de oameni care 1. sa fie dispusi sa participe la o asemenea competitie de anduranta extrema (inclusiv antrenamentul si echipamentul necesar) si 2. sa plateasca EUR 400-500 pentru asta. Trebuie ca pe o raza de X km de la locul desfasurarii sa existe suficienti asemenea potentiali participanti, pentru ca nu te poti baza ca 70-80% vor veni din afara ca sa participe la un IM in Romania.

    Mai sunt insa si alte obstacole, cum ar fi lipsa unor drumuri suficient de bune & lungi pentru a permite portiunea de bicla, a unor ape destul de curate (de ex. in si langa Bucuresti, care ar fi cel mai propice loc din pdv al numarului de practicanti si cu putere financiara, sunt apele poluate) etc.

    AntwortenLöschen
  2. Bucureştiul este ULTIMUL LOC potrivit pentru un IM, nu oferă nici măcar un peisaj frumos!! Ce prostie, să te gândeşti la Bucureşti! Nu Bucureştiul este buricul ţării ăsteia, este cel mai irespirabil oraş din România, cel mai comercializat şi îmbuibat de mizerie. Avem oraşe cu aeroport şi zone mirifice şi chiar asfalt excepţional pe 100 de km lungime în ţara asta, unde peisajul este o revelaţie pentru români şi străini. Dar nu avem suportul şi implicarea autorităţilor!!!! Foarte de bun simţ menţiunea că România are nevoie de un al doilea triatlon pe distanta lunga. Ne puteam face brandul nostru propriu, la o adica, de ce sa aspiram neaparat la un brand american?

    AntwortenLöschen