Pe lângă bazinul olimpic cu zece culoare, la subsol va mai exista o piscină pentru copii şi una pentru persoane cu dizabilităţi. Noul bazin va avea 4.800 de metri pătraţi şi zece culoare, faţă de 2.800 de metri pătraţi şi opt culoare.
„Braşovul este unul dintre oraşele din România care pune la dispoziţia cetăţenilor cele mai multe şi variate facilităţi sportive, de la Patinoarul Olimpic, la pârtii de schi, săli de sport, până la aparatele de fitness din parcurile braşovene, iar în curând acestora li se vor adăuga noul bazin şi noua sala a sporturilor", a declarat primarul George Scripcaru.
 Noua construcţie va fi pe trei niveluri, iar, în total, vor fi 900 de locuri în tribune, de o parte şi de alta a bazinului, urmând ca la subsol să fie alte două bazine mai mici, unul pentru copii şi altul pentru persoane cu dizabilităţi.
Reabilitarea şi modernizarea bazinului olimpic din Braşov a fost estimată la şapte milioane euro. Consiliul Local Braşov a aprobat încă din 2007 studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici, iar în 2009 a fost aprobată cererea de preluare de către Compania Naţională de Investiţii. Astfel, 70% din finanţare a venit de la Guvern, iar edilii au trebuit să suporte doar 30% din costuri.
Competiţii de polo
Conform proiectului, Bazinul de înot va putea fi utilizat atât de sportivii de performanţă, pentru antrenamente, cât şi de copiii care doresc să ia cursuri de înot sau de persoanele care doresc să se relaxeze sau să facă tratament. Primarul a precizat că în noul bazin de la Braşov se vor putea desfăşura şi competiţii de polo şi chiar să se dezvolte acest sport şi la Braşov.
Totodată, complexul sportiv va mai fi dotat la subsol şi cu o zonă de recuperare pentru sportivi(care va include cabinete medicale, bazin, duşuri, grupuri sanitare, vestiare), saună, masaj şi hidroterapie. La etaj va exista un cabinet antidoping, dar şi un foaier, unde vor fi baruri, iar pe timp de vară o terasă cu şezlonguri.
Bazinul de înot de la Braşov a fost construit în 1978, fiind reparat şi consolidat între anii 1986-1987, de atunci realizîndu-se doar mici modificări, reparaţii ori amenajări, care însă nu au împiedicat degradarea din ce în ce mai accentuată a clădirii. De aceea, s-a decis ca să fie ras din temelii, iar noua construcţie să fie făcută de la zero. (N.B. Principiu pe care îl descriam și eu în acest material, luna trecută - click here).”
********
Și acum să vă povestesc, că-i frumos :-)
Cu o zi înainte să plec spre Brașov (află aici de ce - click), m-am gândit să verific dacă nu cumva există șansa de a găsi și un bazin unde să încerc apa. Dar nu o piscină de agrement, cât o cadă mai mare, ci un bazin adevărat, poate chiar olimpic. La bazinele din București m-am îmbolnăvit de fiecare dată și sufăr că nu mă pot antrena și tot sper să găsesc o soluție. 
Dând căutare pe ”Goagăl”, am dat de știrea de mai sus. Ceea ce m-a luminat brusc. Am mai căutat în continuare și am găsit informații și mai interesante și pozitive, ba chiar intrigant de complete. Iată-le:
  Suspicioasă cum am devenit în minunata civilizație balcanică am zis că nu o fi o idee rea să dau telefon. Am sunat la ora 9 a.m., nu a răspuns nimeni. M-am uitat din nou la programul detaliat afișat cu atâta acuratețe și am mai sunat pe la 10 a.m., vineri, 8 februarie 2013. Tot n-a răspuns nimeni. Eeeeh, ceva se-ntâmplă și nu de bine. La ora 11 a răspuns cineva.
”- Bună ziua. Vă sun din București și vreau să mă interesez de progamul bazinului. Am citit informațiile pe net și vreau doar să știu dacă sunt de actualitate.”
- Ah, aici este patinoarul. Bazinul nu e gata.”
- Cum nu e gata? Stați un pic, nu am sunat în Brașov, la bazinul olimpic?”
- Ba da, dar bazinul este în reparație, mai durează ceva timp.”
Am mulțumit și .... mi-am amintit de istorioara de anvergură când pe Google apăreau niște autostrăzi care traversau România în toată splendoarea ei, în timp ce construcția autostrăzilor nici măcar nu începuse. A fost unul dintre episoadele marcante .... cei de la Google Maps o luaseră doar cu ceva cincinale înainte ....
În țara asta, fie ai un eveniment important și de anvergură, care nu are nici o comunicare sau una mult prea slabă și despre care nici nu poți afla detalii, pentru că, deși are un web site, nu are o adresă de contact (ar putea să fie și în Honolulu), fie ai o comunicare perfectă în virtual - pe principiul ”hârtia suportă orice” -, dar în realitate subiectul comunicării nu există de fapt.
P. S. Și acu va veni cineva să spună: ”De ce ți se întâmplă numai ție d-astea?!” :-) Am fost și io o dată pozitivă și încrezătoare și uite cum era să sar în bazinul fără apă .....
Update 15 aprilie 2013: mâine, ora 2 p.m., are loc inaugurarea! Din poze, arată bestial, dar nu mă încumet să postez cu copy-paste, trebuie să merg până acolo și să văd io cu ochișorii mei!!