Problema se ivește atunci când o entitate precum PETROM (vezi aici ceva informații), care tocmai se pregătea parcă să anunțe că are cea mai ridicată cotă de profit din România, se implică într-un eveniment sportiv cu o taxă supradimensionată.
Deci uite ce găsim pe net:
1. ”Profit record pentru Petrom în primele 3 luni din 2012. Cu toate astea, continuă scumpirile la pompă” - http://www.antena3.ro/economic/companii/profit-record-pentru-petrom-in-primele-trei-luni-din-2012-cu-toate-astea-continua-scumpirile-la-pompa-166315.html
2. ”Profitul Petrom a urcat cu 16% în primul semestru 2012, iar vânzările au crescut cu 19%” - http://www.realitatea.net/profitul-petrom-a-urcat-cu-16prc-in-primul-semestru-iar-vanzarile-au-crescut-cu-19prc_984095.html
”(...) a primit oferta vieții lui: North Face (...) s-a oferit să devină sponsorul cursei. Viitorul lui Caballo (n.b. organizatorul cursei), dar și al cursei sale, era, în sfârșit, asigurat. Caballo s-a gândit îndelung la ofertă .... preț de aprox. un minut.
- Nu, mulțumesc, nu vreau ca oamenii să facă altceva în afară de a veni să alerge, să petreacă, să danseze, să mănânce și s-o ardă cu noi. ALERGATUL N-ARE LEGĂTURĂ CU A-I FACE PE OAMENI SĂ CUMPERE LUCRURI. ALERGATUL TREBUIE SĂ FIE LIBER, OMULE.”
Deci uite ce găsim pe net:
1. ”Profit record pentru Petrom în primele 3 luni din 2012. Cu toate astea, continuă scumpirile la pompă” - http://www.antena3.ro/economic/companii/profit-record-pentru-petrom-in-primele-trei-luni-din-2012-cu-toate-astea-continua-scumpirile-la-pompa-166315.html
2. ”Profitul Petrom a urcat cu 16% în primul semestru 2012, iar vânzările au crescut cu 19%” - http://www.realitatea.net/profitul-petrom-a-urcat-cu-16prc-in-primul-semestru-iar-vanzarile-au-crescut-cu-19prc_984095.html
3. Ultima știre e chiar de ieri, 22 februarie 2013: ”Bukarest (ADZ) - Das Energieunternehmen Petrom hat
vergangenes Jahr seinen Nettoprofit um 5 Prozent auf 3,946 Milliarden
Lei (885,5 Millionen Euro) gesteigert und hat damit ein neues
Rekordergebnis erzielt. Ebenfalls ein neues Maximum erreichte der Umsatz
des Unternehmens mit einer Steigerung zum Vorjahr von 16 Prozent auf
26,258 Milliarden Lei (5,892 Milliarden Euro).” - pe scurt: Petrom înregistrează o creștere valorică de 5% a profitului net pe 2012, adică de 3.946 miliarde lei/885,5 milioane euro, ceea ce reprezintă un nou record. O altă valoare maximă o oferă cifra de afaceri cu o majorare de 16% față de anul precedent, adică 26.258 miliarde lei/5.892 miliarde euro.
Ar
mai fi ceva de comentat?! Căutați pe net și găsiți. Dacă nici asta nu
vi se pare revoltător, atunci ..... La aceste cifre, Petrom chiar putea oferi o taxă de 10 lei .... eu la atât aș reduce toată agitația asta de pe FB, considerând că este un caz aparte și neamestecând neapărat acest eveniment cu celelalte din țară. Ca și sponsor (?!), Petrom beneficiază de un incomensurabil plus de imagine de pe urma unui asemenea eveniment, menit să fie ”politica externă” care o acoperă pe cea internă (adică hai să uităm un pic de scumpirile dezastruoase ale carburanților). Deci ar fi putut dovedi că este sponsor pe bune, pentru ”masele” alea care își alimentează de altfel mașinile de la el, nu? Sunt absolut convinsă că, cu așa un profit, Petrom ar fi putut sprijini multe cauze umanitare, fără să se mai implice într-un eveniment unde alergători pasionați vor să alerge, dar nu-și permit să achite taxa de participare și văd această opțiune ca .... un simplu act de management. Pentru că cine iese ”fruntaș oficial”? Ăla de a gestionat banii către cauzele umanitare respective, participanții la concurs devin doar niște numere de concurs sau procente, atât.
http://www.facebook.com/events/347938568644699/
http://www.facebook.com/events/347938568644699/
Aș pune textul și pe spatele tricoului. Se poate sacrifica
un tricou simplu, alb, pe care fiecare scrie cu un marker,
nu trebuie cine știe ce investiție pentru chestia asta.
********
”Nu te oprești din alergat pentru că îmbătrânești. Îmbătrânești pentru că te oprești din alergat.”un tricou simplu, alb, pe care fiecare scrie cu un marker,
nu trebuie cine știe ce investiție pentru chestia asta.
********
”(...) a primit oferta vieții lui: North Face (...) s-a oferit să devină sponsorul cursei. Viitorul lui Caballo (n.b. organizatorul cursei), dar și al cursei sale, era, în sfârșit, asigurat. Caballo s-a gândit îndelung la ofertă .... preț de aprox. un minut.
- Nu, mulțumesc, nu vreau ca oamenii să facă altceva în afară de a veni să alerge, să petreacă, să danseze, să mănânce și s-o ardă cu noi. ALERGATUL N-ARE LEGĂTURĂ CU A-I FACE PE OAMENI SĂ CUMPERE LUCRURI. ALERGATUL TREBUIE SĂ FIE LIBER, OMULE.”
Citat din ”Born to run” by Cristopher McDougall
Asta apropos de incendiul aproape de nestins declanșat pe FB (cum foarte nostim zicea un alergător care s-a retras până la urmă din discuție, rămânând doar ca ”spectator” în fața ecranului individual: ”nu-mi imaginam ca o sa imi placa vreodata Mark Zuckerberg” :-))
Urmarea aici
P.S.
Dacă cineva consideră că greșesc, aici și în orice alt material, este invitat să-și expună punctul de vedere în mod decent și nu sub anonimat.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen