Dieses Blog durchsuchen

Mittwoch, 20. Januar 2016

Back to Bucharest: la Orange

   Caut o soluție de internet fără restricții de nici un fel. Nu abonament, nu MB sau GB. Pur și simplu să mă pot conecta fără probleme la internet, de pe laptop, de-acasă.
   Primii pe care i-am întrebat au fost cei de la Vodafone. Ei oferă doar un contract pe minim 12 luni. 
   Cei de la Digi - aveam stick Digi de la o prietenă, doar că stick-ul lor nu e compatibil cu El Captain de pe Mac (!!) - nu oferă nici ei ceva să mi se potrivească.
   Intru la Orange la Piața Unirii, stau la rând 15 minute, ajung, spun domniței ce caut ... se uită la mine și îmi zice că ea e nouă, nu știe, să merg la colega. Mă uit în spate .... iar să stau la coadă? Domnița dă neputincioasă din umeri ....
   Așa că părăsesc locația.
   A doua zi ajung prin Crângași și intru tot la un Orange. Îi spun tipului ce caut și îmi arată un device la vreo 70 euro. Povestește el ce a învățat pe de rost și când îl întreb dacă device-ul e compatibil cu Mac .... se blochează. El nu garantează că se potrivește. Rămân surprinsă că nu știe și că nici nu se sinchisește să afle. Aflată deja într-o fază de intoleranță la lene și lipsă de interes din partea furnizorilor/vânzătorilor din ultimele 3 zile, părăsesc și eu tonul de ”client mieros” și când specialistul în vânzări îmi tot explică că el nu e IT-ist, să mă duc la Emag, că acolo găsesc răspunsuri d-astea .... mă uit bulversată la atitudinea lui și îi spun: ”Nici măcar nu vă afectează faptul că pierdeți un client și că dv nu știți practic ce anume vindeți! Aveți aici la birou acces nelimitat la internet ... eu nu am, că d-aia am intrat aici, să găsesc o soluție. Mă lăsați pe mine să intru puțin pe internet și să aflu răspunsul?!
   Deja mi-era clar că nu voi cumpăra de la domnia sa, așa cum era clar că omul ar fi putut evita o situație de genul acesta printr-o cu totul altă abordare, mai pro-client, în loc să repete de mai multe ori niște detalii tehnice pe care le memorase, dar fără să înțeleagă foarte mult din ele.
   Și am plecat ..... oarecum amuzată. M-am dus la ”Vecinul Emag”, unde abordarea e total diferită. De acolo am și cumpărat un device asemănător de la TP-Link, după care am intrat la Vodafone, aflat la câțiva metri de Orange, pentru a cumpăra o cartelă prepay de 10 GB. Așa că am rezolvat și cu internetul așa cum îmi imaginam eu că se poate rezolva, dar foarte anevoios, m-a costat mai multe deplasări și două zile per total plus 75 euro.

Semnatul de alarmă pentru astfel de vânzători:
   Domnul de la Orange are un job. Plătit. Într-un magazinaș din București. S-ar putea să nu-l mai aibă în curând. Nu din cauza mea, ci din cauza lui oarecum. 
   El s-a postat într-o situație în care nu și-a asumat responsabilitatea pentru produsul pe care îl vindea, refuzând aprioric și varianta de a se interesa pe loc, să nu piardă clientul (nu că i-ar păsa!);
   Mi-a spus clar: ”Eu nu vreau să vă vând un produs care să nu vi se potrivească, căci nu-l mai pot primi înapoi.

   Aha ..... și de aici ne îndreptăm spre comerțul on-line ..... este unul dintre secretele comerțului on-line. Dreptul de returnare. Bașca fără costuri, de cele mai multe ori. Și marja generoasă de timp în care poți returna produsul este un alt atu.
   Ca să nu mai spun că în mediul on-line segmentul de specialiști pe produsele comercializate se îmbunătățește uimitor (Amazon, Wiggle, Zalando etc.).
   Și așa mor magazinele din viața reală.
   Și așa dispar locurile de muncă.
   Și așa se îngroașă rândurile unei noi categorii sociale, a celor care stau lipiți de scaun pe la diverse companii on-line gigant, răspunzând întrebărilor și rezolvând retururi și reclamații. 
   Și se îngroașă și rândul șomerilor proveniți din rândul vânzătorilor și a celor care și-au făcut un business în viața reală.
   Tendința e clară, indiferent că ne place sau nu. Sunt un client on-line fidel de ceva ani, recunosc .... dar nostalgia pentru a ieși la cumpărături și a vorbi personal cu un consultant priceput mai există, mai ales pe anumite produse. 
   On-line-ul te fură și-ți golește contul ..... ăsta e un dezavantaj. În rest, sincer vorbind, momentan se poate vorbi doar despre avantaje pentru ambele părți. 
Clientul comandă cu un click și așteaptă livrarea la ușă. Ce vrei mai mult de-atât? După ani de cumpărături on-line ajungi la un nivel la care știi exact ce comanzi și ajungi să nu mai ai nici măcar retururi, căci tot ce cumperi ți se potrivește. Ceea ce e de bine pentru comerciant.
Da .....

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)