Dieses Blog durchsuchen

Dienstag, 16. April 2013

Da’ du-te TU la draku!!

N.B.
Acest material vizează doar acei conducători auto care se apropie de personajul din text. Şi eu sunt şofer uneori şi cunosc traficul şi din această perspectivă şi ştiu că nu toţi, dar din păcate o prea mare parte seamănă cu Mr. Tembelică din povestioara care urmează.
Azi dimineaţă m-a scos unul din pepeni!
Pe Iuliu Maniu, dau pedală să ies dintr-una din ghenele sectorului 6 – unul dintre cele mai mizerabil „gospodărite sectoare ale Bucureştiului, noroc că locuiesc la margine, nu în blocurile de ghetou! -. Dimineaţa, 07:30. Trec de intersecţia de la APACA şi, ca orice bună infrastructură şi şirag de maşini care se înşiruie în fiecare dimineaţă pe această magistrală în mizerie” – şi numai înjurături îmi vin pe vârful limbii!! -, şi acum se întindeau cele trei rânduri de cutii fieroase, în staţionare. Banda 1 oferă de regulă destul spaţiu. DACĂ (şi acum urmează o struţo-cămilă de frază puţin incoerentă, dar ideea e clară):
- şoferii ar învăţa să se uite şi în oglinda retrovizoare din dreapta, 
- şoferii ar avea bunăvoinţă şi educaţie elementară, 
- şoferii ar fi şcoliţi cum trebuie la şcoală şi ar pricepe că şi bicicliştii sunt parte integrantă din traficul de pe carosabil (da, da, da, ai citit bine, de pe carosabil!!, căci, spre deosebire de voi, noi nu blocăm carosabilul, noi alunecăm, ne deplasăm cu succes pe el, când ne daţi voi voie!! Şi spre deosebire de maşinile care au cotropit trotuarele, noi nu ocupăm locul nimănui din trafic, dar din cauza voastră suntem periclitaţi la fiecare minut, că ba deschideţi vreo ușă de pe dreapta cutiei voastre cu volan, ba stropiţi cu apă, ba viraţi fără semnalizare, ba opriți brusc pe banda de rulare ca să vă scoateți bani din bancomat, ba vorbiți la mobil și faceți accidente, ba treceţi pe roşu, ba ignoraţi zebrele – da frate, dungile alea paralele, albe, late, dispuse succesiv precum un ţambal, alea sunt un semn că acolo voi trebuie să încetiniţi şi să opriţi chiar, vai, ce descoperire!! -  şi numai porcării faceţi!)
deci dacă toate chestiile astea s-ar întâmpla în mod natural (vai, şi ce simplu ar fi, dacă ne-am aduce aminte că suntem oameni, că împărţim acelaşi spaţiu public şi că autorităţile îşi bat joc de noi toţi, nu doar de unii, deci ar trebui să fim la flexibili, mai toleranţi şi mai amabili, nu să ne punem piedici cu orice ocazie existentă sau doar inventată!), am putea avea loc toţi, fără să ne deranjăm.
DAR / but / aber / mais / men / 但 / लेकिन / sino / de / ma / maar / αλλά:

se găseşte mereu câte un nea Gică sau neica nimeni sau vreo fandosită sau vreun analfabet snob care în loc să ruleze pe banda 1 spre marginea din stânga, el rulează / staţionează la coada de la semafor pe limita din dreapta, astfel încât în stânga maşinii are pe puţin 40-60 de cm liberi, irosiţi, iar eu pe dreapta maşinii lui nu am spaţiu să mă strecor. Ce te costă nene să conduci cu o logică şi o coerenţă minime, cu un bun-simţ pe care, dacă l-ai avea, fii sigur că nu ai fii mai greu pe cântar (!)?!
Aşa şi în dimineaţa asta. Zece de maşini erau frumos aliniate, civilizat, ordonat, disciplinat, iar un tembel ieşea din rând, blocând total marginea din dreapta, în ideea că peste 100 de m avea el să ia curba spre dreapta. Şi ce puii familiei tale rezolvi blocând dreapta în staţionare, handicapatule?!

L-am ocolit şi i-am bătut obrazul, frumos:
Aveţi aici pe stânga jumate de metru liber, de ce nu lăsaţi dreapta liberă, să ne daţi şi nouă voie să circulăm?
Se uita ca un dobitoc veritabil la mine, se obosi să dea geamul jos şi mă trimise "dracu" să circul pe trotuar.

Băăăăăăă nea sămânță, băi zerzecule, eu te-am atenţionat amabil și amiabil. Dar ştii ceva? Să te duci TU la draku! Toţi cretinii şi lupii moralişti au dat de carnet şi acu au făcut lipici pe tapiţeria scaunului şi li s-a brubonat creierul, le dă pe dinafară de tălâmbi ce sunt! Ce, îl doare mintea să respecte și pe alții? Că nu e nici un efort vrei!
Nah, că mi-ajunge ...  acumulez de luni de zile, o zi ca asta tot trebuie să vină, când înjur şi-mi vărs nervii pe primul idiot de la volan care refuză pur şi simplu un minim de comunicare umană. Cercopitecule!!! (deşi nu ştiu ce vină o avea maimuţa aia , mai bine îl înjur în germană data viitoare).
Mi-am văzut de drum, depăşindu-l graţios, iar el a rămas blocat pe ... pista mă-sii ....

În intersecţie, un poliţist tânăr fluiera şi gesticula de zor, dar stătea exact în calea roţilor mele. Să dau spre stânga, era periculos, că venea un troleu. Am trecut la mustaţă de el şi i-am zis: Nah, că vă calc acu pe bombeu! :+) Şi a râs distrat :+)

S-aveţi o zi nebună-nebună!! Şi infinite mulţumiri foştilor primari şi actualului, care au inventat în oraşul ăsta numai proiecte de unde firmele lor căpuşă au supt până au pleznit, în loc să se ocupe de oraş ca de propria grădină din spatele rezidenţei lor! Căci ei ne-au adus în halul ăsta să ne duşmănim şi să ne vânăm prin trafic şi să ne batem pentru locuri de parcare, să ne îndobitocim, să ne sălbăticim pentru nişte chestii care puteau fi reglate de acum 15 ani, dacă nu s-ar fi furat ca-n codru şi dacă oraşul ăsta, ca de altfel toată ţara, nu ar fi fost acaparată de un grup de şmecheri, falseori, limitaţi intelectual, cu rea-voinţă, ignoranţi şi de rea-credinţă până la urmă. Huă!! .... da frate, ţeava aia divină s-a spart exact deasupra României şi nimeni nu va mai putea repara ceva, în vecii vecilor, Amin!
P.S. 18.04.2013
Și pentru a ne distra și astăzi, cam în aceași zonă de carosabil, la 07:45 (dacă ieși pe Iuliu Maniu după 07:15, oricum e prăpăd în cursul dimineților lucrătoare!), o mașină de fițe, roșie, tip Ferrari, se gândi să iasă ea din rând și să facă din cele 3 benzi de circulație, 4. Uite-așa, de ce nu? Cum coada de 7-10 mașini la semafor staționa, cutia pe roți încetini și tatonă terenul, cum adică dacă are loc între trotuar și mașina din față de pe banda 1. Eu rulam încet precaut, că nu te pui cu caii puterii în trafic, că la ce reacții spasmatice au unii ..... și văd că intră chiar în fața mea ... și strig tare: ”Băăă, nu vezi că mă strivești de bordură? Nu te uiți și tu în oglinda din dreapta, ai căpiat?!” Era o tipă la volan. O pi...țipoancă, ca să nu devin chiar prea vulgară! Și continuă să ruleze ca idioata. Dacă eu nu cedam, mă strivea de bordura înaltă a trotuarului. Eh, nu strivea mult, eventual doar picioarele, care-i baiul în fond, că nu erau ale ei. Dobitoaca mă-sii! Deci nu a avut nici o greață, ea și-a văzut de șofat, probabil că nu poate face două operații simultane, adică să țină piciorul pe viteză, mâna pe volan și să mai și gândească sau, Doamne ferește, să-și bruscheze gâtu-i de gazelă decapitată ca să privească în retrovizoare. Sau nu știe că are retrovizoare și pe dreapta. Sau nu știe s-o folosească decât pentru a se machia. Sau nu avea lentilele de contact puse. Sau e proastă și nu știu ce caută la volan în trafic, probabil și-a concediat șoferul sau ăla a demisionat de tută ce e tipa!
Evident că nu avea cum să înainteze prea mult, deci a fost nevoită să oprească și ea la semafor, că mai avea vreo 20 de m până la curba aia spre dreapta.
Ocolesc mașina prin spate, îi bat în geam și îi zic de dulce: ”De ce dracu nu te uiți? Pur și simplu calci peste mine? Idioato!” Și asta cu glas tare, că după episodul de ieri ..... 

Ce crezi că a făcut pi ....țipoanca? A făcut gestul ăla de ”ce-ai femeie, ești nebună?”
I-am dat cu palma în retrovizoare, așa, de formă și i-am zis că are noroc, că dacă era ”un golan pe bicicletă, rămânea urgent fără oglinzi și cu ceva zgârieturi pe carcasă și eventual o flegmă pe geam.”
Mă uitam la ea cum nu avea nici o grijă, nu-i păsa, nu era sensibilizată de nimic, se simțea în siguranță în spatele geamului mașinii .... bă frate, și jivinele astea o duc bine în România, trec pe roșu, calcă oameni ..... țara lui pește-mpuțit!     

1 Kommentar:

  1. Enervant mai e cand se mai gasesete cate un destept sa stationeze pe dreapta, pe banda 1. Nu e de ajuns ca e un rand de masini parcate unde de fapt ar trebui sa fie pistele noastre de biciclete...ca se gaseste unu sa opreasca si sa o lase pe avarii pana ii vine pitzi sau pana isi ia el tigari de la butic.

    Mersul aste pe bicicleta in Bucuresti e foarte stresant...mai mult imi dauneaza bunei dispozitii decat sa imi aduca un minim de relaxare.

    AntwortenLöschen

I'm WATCHing YOU!! :-)