Dieses Blog durchsuchen

Mittwoch, 21. Mai 2014

Fragment de moștenire românească negativă peste hotare....

Din păcate, treaba cu abonamentul de telefon nu merge chiar așa ușor.
După două zile, timp în care compania de telefonie mobilă a încercat să găsească informații despre mine - că de, am C.I. românesc! - și nu a găsit, fiind prea nouă aici, mi-a solicitat copia cardului bancar, dovada înregistrării în Austria și copia fluturașului de salariu.
M-am contrariat puțin, fiind totuși date prea confidențiale, și am început să întreb.
O colegă a fost atât de amabilă și s-a interesat de ce toate aceste formalități.
Așa că acum aștept o adeverință de la personal, cum că lucrez de 3 ani în concern, doar că am schimbat locația, că nu am datorii sau cine știe ce bube în cap și să vedem cât mai durează.
Telefonul, aparatul în sine, fiind pur și simplu comandat on-line, îl voi achita cash la livrare și nah ... deocamdată mă uit la el sau mă contectez dacă ajung în vreo zonă wireless.
Din păcate, deși austriecii par a fi în general, la nivel de societate, foarte deschiși și toleranți - detalii altă dată -, cartea de vizită a românilor începe cu doi termeni: înșelăciune/furt și corupție.
Iar cetățenii onești din România, ajunși prin țări d-astea, poartă în cârcă această moștenire, normal.
Și cică de ce vorbești urât despre România/români. Uite d-aia, printre multe altele!! Pentru că nu am nici o vină și pentru că, deși acesta este un exemplu absolut banal și irelevant, sunt băgată în găleata cu hoți și corupți care au dus acest răsunet mai departe, în toată lumea, transformându-l în brand de țară. Un brand de țară care cântărește mai greu și de care se scapă în secole, dacă se scapă, decât orice ”cel mai briliant inventator al lumii este român” sau ”cel mai mare vernisaj de pictură a fost câștigat de un român” și exemple d-astea, știți voi la ce mă refer. 
Update 23.05.2014:
Lucrurile s-au clarificat și totul e confirmat acum. Nici măcar nu mă supăr, pentru că, așa cum menționam anterior, nu am de ales decât să-mi asum această ”moștenire” lăsată de compatrioți.

2 Kommentare:

  1. Welcome to the other side of the civilised world :-) Intotdeauna a fost asa comportamentul fata de romani. Cat esti in vizita doar sunt dragutzi , serviabili dar in momentul in care te stabilesti acolo devin foarte prudenti. Am un prieten in Austria care a patit si inca pateste chestii din astea...

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Nu e vina lor, ci a faptului ca un anumit segment din populatia de origine romaneasca a dus buhul rau peste tot prin lume. Si romanii se uita chioras si rad cand e vorba de bulgari, africani sau tigani. Si noi ii bagam pe toti in acelasi aluat, fara sa ne obosim, in general, sa filtram in functie de persoana, de individ. Ca urmare, ca roman, trebuie sa iti asumi faptul ca peste tot pe unde ajungi esti etichetat, indiferent daca este sau nu vina ta. Asa cum detaliam si la finalul materialului, un motiv in plus sa injur nefericirea de a fi catalogat ca roman doar pentru ca asa sta scris pe certificatul de nastere si, implicit, pe celelalte acte cu care ma legitimez in diverse situatii.

      Löschen

I'm WATCHing YOU!! :-)