Dieses Blog durchsuchen

Montag, 19. Juli 2010

Surmont MTB Challenge_Azuga

Surmont MTB Challenge se adreseaza ciclistilor pasionati de mountain bike cross country si ofera, in premiera, doua trasee de concurs cu un specific pur montan de ce ”în premieră”? Și Maratonul Banatului 2009 a avut două trasee cu specific montan, cursa de 30 și cea de 50. Cred că și una de 80, dar nu mai știu, că nu m-a interesat. Poate premieră în Bucegi ....
Ambele trasee au startul si sosirea la baza partiei Cazacu din Statiunea Azuga si au in comun parcurgerea unei parti a drumurilor forestiere de pe valea Azuga si a drumului spre Predeal.
Traseul principal Ritivoi - Garbova, lung de aproximativ 40 km, parcurge zone de drumuri forestiere, poteci montane si gol alpin.
Traseul scurt Statiunea Azuga - Limbasel se adreseaza ciclistilor pe mountain bike amatori si ofera o tura frumosa si lipsita de pericole deosebite, in peisajul si atmosfera salbatica a vailor Azuga si Limbasel. Traseul are o lungime de 25 km, o diferenta de nivel de 460 m si se desfasoara exclusiv pe drumuri forestiere, avand intoarcerea, in coborare, pe valea Limbaselui.
In timpul competitiei vor fi instalate 4 check point-uri, 2 puncte de alimentare primul insuficient alimentat, a.î. la 2 ore de la start nu mai avea decât apă în bidoane de 5 litri  si 2 puncte de prim ajutor nu am văzut niciunul. Asta nu înseamnă că nu au fost, dar eu nu am văzut nici un punct de prim ajutor, marcat ca atare, cât de cât....
Traseul va fi marcat cu panglica si sageti de orientare la intersectii si pe traseu

Traseul pricipal Ritivoi – Garbova

Are o lungime de aproximativ 40 km, o diferenta de nivel de 1290 m si parcurge, la inceput, drumul forestier aflat pe toata lungimea firului principal al vaii Azuga. Dupa aceasta portiune de drum forestier de 19 km in usoara urcare, numai buna pentru incalzire, urmeaza poteca, in urcare (sau push-bike) spre lacul Rosu si parcurgerea muchiei Ritivoi (marcaj turistic triunghi rosu), urmata de intoarcerea in valea Azuga, la punctul comun de alimentare 1 & 2  si urcarea pe drumul forestier spre Predeal, pana la intersectia cu drumul spre cabana Susai. De aici, traseul urmeaza poteca pana pe varful Clabucet (marcaj turistic cruce albastra), urmata de drumul pana la cabana Garbova (al doilea punct de alimentare) nu am văzut nici un punct de alimentare la Cabana Gârbova și eram vreo 6 oameni care ”trăgeau” cu greu la push bike și comentau cu spume. Traseul urca apoi pe marcaj turistic triunghi albastru spre varful Clabucetul Taurului, unde vireaza la stanga, ? mi-amintesc că a fost dreapta ? pe Drumul Tunului, in coborare sustinuta prin pădure – ar fi trebuit precizat -, pana in zona sosirii din Statiunea Azuga.
In timpul concursului, la kilometrul 30 se va organiza o proba speciala contra-timp, "King of the Mountain" pe urcarea din ultima parte a partiei Cocosu si pana pe varful Clabucet - înclinație în fața celor care au făcut această probă!! -. Inceputul si sfarsitul zonei de cronometrare vor fi marcate pe jos cu banda in ziua concursului, in functie de conditiile meteo. Vor fi cronometrati doar concurentii care parcurg aceasta portiune de traseu integral pe bicicleta.

 Am participat la feminin open 40 km - 5h12 min, locul 9/14, 4 abadonuri - mi s-a părut cea mai grea cursă la care am participat vreodată, includ aici și triatlonul de la Sf. Ana și Carpathian Adventure 2009 și Mediaș și Mc. Ciuc și Banat. Ploaia torențială a transformat pădurea pe lungul segment de coborâre într-o mlaștină fără sfârșit,  străpunsă de rădăcini la fiecare cm, în două locuri ne-am ajutat reciproc unii pe alții, a trebuit fie să dăm drumul la biclete pe râpă în jos, fie să fie cineva jos care să ne ia bicicletele, la alt moment traseul a fost  întrerupt de un pârâu format din cauza ploii și un concurent probabil fără experiență prin natură ne-a întors din drum și am pierdut acolo vreo 10 minute, că era râpă și nu puteai întoarce că alunecai cu tot cu biklă etc etc etc .... 
Tot ce am câștigat la urcare, ca și distanță parcursă și distanțare față de ceilalți, când am depășit vreo 10 oameni minim, am pierdut la coborâre, când am fost depășită de vreo 20. Așa că tot traseul a fost ca un fel de joc la un moment dat.

În rest ...... vine un moment în viață când preferi să nu comentezi despre calitatea evenimentului organizat. Te rezumi la natură și la condițiile meteo. Comentariul detaliat rămâne doar pentru cei apropiați, interesați de poveste și atât. 
Din păcate, în afară de numărul de pe bicicletă, organizatorii nu au oferit nici un obiect simbolic ca remember ..... :-(  probabil ne-am obișnuit prost în ultimii ani, de la celelalte concursuri. Acum e momentul să ne amintim că da, domne, în românia e chiar criză ..... Plus că e bine în viață să nu te atașezi de obiecte :-) Deci am scăpat de o grijă, că nu mai am loc de ele prin casă.
A fost un concurs unde chiar mi-aș fi dorit să văd indicator la fiecare 5 sau 10 km, cu ”mai aveți X km de parcurs, pedalare ușoară :-)” 

Conform rezultatelor afișate, am făcut un calcul și au reieșit următoarele pentru tura de 40 km mixt, toate categoriile:

224 participanți la start
  32 abandonuri
ocup locul 176. 
Nu am găsit o participantă mai mare ca vârstă decât mine la tura lungă, în schimb foarte mulți tipi la 40+ ani (29, din care 4 abandonuri).
startul, mai din spate filmat de un participant 

aici primul push bike, daca nu mă înșel. Canicular!

coborâre prin pădure 

creastă, rădăcinoase, caniculă, iarbă, plat, pădure etc 

coborâre, frânturi noroaie, încă nu plouase 

am tras din greu aici, prin pădure am descălecat 

aici la final mă bucurasem că părea să fie din nou forestier ..... prea scurt însă 

coborâre macadam, a fost fein aici, deși nu cred că am depășit 40/h 

valuri de noroi, înainte de a intra într-o zonă de pădure transformată în mlaștină. păzea, că bovinelor le ardea de împerekere pe cărare! 



anka, luni, 20 iulie 2010, 9 p.m.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)