Reguli nescrise pentru biciclisti
Sursa: CLICK AICI - empatizez prea mult cu aceste reguli, pentru a nu le publica si pe blogul meu, respectand fair-play-ul mentionarii sursei
“Reguli de bun simt”
- Opreste la Stop - cu siguranta vei plati masina celui de pe verde. YES
- Poarta Casca - ALWAYS
in caz de accident se creeaza “efectul de pendul” si aproape intotdeauna vei cadea cu capul inainte, lipsa castii este principala cauza de mortalitate la accidentele care implica biciclisti; practic te lovesti cu capul de astfalt la cel putin 20km/h si daca te mai ajuta si o masina ajungi la 60-80km/h.
- Poarta vesta reflectorizanta - RECUNOSC CA NU O PORT. IN GENERAL, ECHIPAMENTUL MEU ARE TOT FELUL DE ELEMENTE FLUORESCENTE.
o sa creada ca esti politist, gunoier sau muncitor, neimportant ce crede, vital este ca te-a vazut.
- Foloseste manusi - ALWAYS, PE ANOTIMPURI SI CULORI. FOARTE UTILE.
vei amortiza caderea cu palmele, nu iti poti imagina cum este sa muncesti fara palme. Te protejeaza de frig (artrita, reumatism sau dureri de la zdruncinaturi).
- Foloseste beculete - VITAL.
iluminarea/semnalizarea pe timp de noapte este trecuta in lege, asa ca daca nu o ai, te faci vinovat de provocarea accidentului. Adica stai in spital si ii platesti si masina aluia.
- Mergi in sir indian, daca iesi cu gasca -
este mai aerodinamic, daca mergi in paralel maresti riscurile de accident si pui in pericol tot grupul de biciclisti. PE MINE NU M-AUDE NIMENI, DE CATE ORI AM INSISTAT PE CHESTIA ASTA.
- Mergi in directia normala de mers, pe dreapta -
fortele si vitezele se aduna daca mergi pe contrasens si astfel si riscul de deces creste exponential.
- Biciclistul are o singura viata in comparatie cu un conducator auto. Nu te grabi. MA MAI GRABESC UNEORI.
- Regula lui “casca”:
1 .Intotdeauna poarta casca,
2. Casca ochii,
3. Nu casca gura (adica, pedaleaza, nu te opri!),
4. Casca urechile.
- Folosestete de aspectul “polimorfic” -
te poti transforma instantaneu din vehicul in pieton si invers…
- Ca sa nu transpiri:
1. foloseste portbagajul/cosul, NU INTOTDEAUNA POSIBIL.
2. nu folosi rucsac, lasa spatele sa respire, NU INTOTDEAUNA POSIBIL.
3. nu te grabi. NU INTOTDEAUNA POSIBIL.
- Cumpara:
1. Bicicleta,
2. Beculete,
3. Lant/Cifru/Antifurt,
4. Vesta (oras/seara),
5. Casca,
6. Manusi.
- Claxoneaza indelung, fa-te prezent. YES
- Foloseste bicicleta adaptata traseului: EH, DUPA POSIBILITATI LA FIECARE. PLIABILA NU E PENTRU ORICINE! PUNCTUL 2 NU MI-E CLAR ...
1. Pliabila – oras, metrou, bloc,
2. Citadina – casa, parcare,
3. Moutain bike – pe afara,
4. Cursiera – la curse, sosea,
5. Downhill – pe munte,
6. Bmx – pe street sau park,
7. All Terrain – pe unde poti.
- Claxoneaza pietonii de pe pista, sa stie ca e dreptul tau sa fi acolo. YES
- Nu “sterge” nici un pieton, tu vei suferii cel mai tare, el e stabil pe picioare. YES
- Daca nu stii sa mergi nici un pic pe bicicleta, urmeaza cei 28 DE PASI.
- Cunoaste regulile de circulatie -
viata ta e in pericol, nu a soferului. YES. SI DACA SOFERUL NU RESPECTA REGULILE, ORICUM NU TE PUNE CU EL, E O LUPTA INEGALA SI INUTILA.
- Citeste “Ce e de făcut în cazul unui accident”.
- Pe Bicicleta nu ai CASCO,
- In caz de accident suna la 112.
- Controleaza traficul. Uita-te peste umar!
Farul si Stopul sunt pentru ca masinile sa te vada, nu neaparat ca sa vezi tu mai bine. YES!!! Multi biciclisti au eronata idee ca ei nu au nevoie de far si stop, ca se descurca fara. I-as amenda pe toti.
- Ploaia unge janta, deci mergi mai încet şi frînează din timp
- Mergi in gasca, asa inveti regulile, problemele care pot aparea si prinzi curaj sa mergi singur. Discutabil, discutabil.
- Foloseste o oglinda retrovizoare. Iti da un confort extraordinar cand vrei sa depasesti autobuze oprite in statii, masini “avariate” pe banda 1 etc. O fi chestie de obisnuinta, eu nu am reusit sa ma obisnuiesc.
- Mergi catre mijlocul benzii 1 (nu foarte aproape de trotuar). Esti participant la trafic, descurajezi astfel masinilie sa te incomodeze strecurandu-se printre tine si banda 2. Nu subscriu la aceasta regula. Si pietonul e participant la trafic, totusi nu are voie sa mearga pe carosabil, din cauza vitezei reduse de deplasare. La fel si biciclistul, dar oarecum diferit. Nu mi se pare ok ca un biciclist sa se deplaseze constant pe mijlocul benzii 1 si nici nu cred ca legea ii permite. Pe langa asta, eviti mai usor surprizele neplacute de pe trotuar sau de langa el (masini parcate ale caror portiere se deschid fara o asigurare in prealabil, caini care sar la biciclete, pietoni neatenti care traverseaza strada prin locuri nepermise etc.).
- La orice manevra, schimb de priviri cu soferul auto. Verifica daca te-a vazut, poate nu e constient de prezenta ta. YES
- Foloseste claxonul la depasirea unui alt ciclist sau a unui pieton. YES
- Abordeaza sinele de tramvai si bordurile perpendicular.
- La mersul in grup, in sir, semnalizeaza celor din spate potentialele obstacole, gropi. YES
Semnalizeaza intentia de oprire cu ridicarea verticala a (ante)bratului. vezi link-ul cu trimitere spre un material dedicat.
- Noteaza pe un scotch lipit in casca datele tale de urgenta, telefoane de contact. YES
- Foloseste ochelari de ciclism.Vei scapa de insecte, praf, pietris azvarlit de masini. YES
- Foloseste casca adecvata traseului pe care mergi. discutabil, dupa posibilitati. Important este sa ai o casca care sa te protejeze in mod real. Foloseste un batic, o bandana, ca sa nu faci insolatie prin “fantele alea mici”. Nu am auzit de insolatie prin casca de biciclist.
- Foloseste cat mai multe locuri in care sa aplici elemente reflectorizante pentru noapte : haina, rucsac, pantaloni, manusi. Anvelopele cu banda vopsita reflectorizanta si ochii de pisica de pe spite sunt foarte vizibile. YES
- Invata sa anticipezi comportamentul celorlalti participanti la trafic. YES
- Respecta si vei fi respectat(a). Mai mult respect, decat sunt respectat. Dar principiul este, teoretic, bun.
- Nu asculta muzica la casti in timp ce mergi pe bicicleta. YES Nu mai poti auzi claxoanele masinilor, iti da o stare de dezorientare iar in timp, muzica ascultata la un volum mai ridicat duce la diminuarea auzului si afectarea urechii interne si implicit la echilibru.
- Nu vorbi la telefon in timp ce mergi pe bicicleta. Vorbitul la telefon, ca si in cazul soferilor, iti scade dramatic atentia, concentrarea si viteza de reactie. YES
- Nu astepta in coloana de masini oprita la semafor. Mergi in fata coloanei chiar un pic dupa trecerea de pietoni. Este important sa fii vazut de toti soferii. YES
- Fii atent dupa soferii care dau semne de graba sau neatentie atunci cand pleci de la semafor sau traversezi o intersectie. Ii poti recunoaste asa: tureaza motoarele, vorbesc la telefon, citesc ziarul, fac depasiri riscante. YES
- Invata-te sa anticipezi actiunile pietonilor. Mare grija pe pistele din jurul parcurilor. Sunt foarte multi copii mici lasati nesupravegheati pe aceste piste de biciclete YES
- Poarta un minimum de unelte la tine: set chei inbus, set petice pentru pana, leviere plastic, pompa. Sunt sigur ca nu vrei sa mergi pe langa bicicleta pana acasa. YES, daca si stii sa le folosesti, evident.
- E bine sa multumesti mereu celorlalti din trafic cand te lasa sa te strecori printre masini sau alte situatii. Te simti mai bine si creezi o imagine mai buna pentru biciclisti. Eu intotdeauna multumesc si vad diferenta. Si eu :-)
- Cainii strazii sunt un mare pericol pentru integritatea ta. Te pot musca dar cel mai grav e ca te pot face sa iesi in fata masinilor incercand sa te feresti de ei. Merge aproape 100%: confrunta-i. Nu fugi de ei. Te pot agata de picior si poti sa cazi si sa te accidentezi grav. Merita sa pierzi un minut sa ii alergi tu pe ei; o sa castigi incredere in tine si data viitoare iti va fi mai usor. Asa fac de cativa ani si functioneaza la fix :-)
- Respecta trecerea de pietoni. Ai uitat sa precizezi CUM sa o respecti ...
- La mersul in Gasca, ATENTIE la depasiri! Nu depasi prea aproape, daca va agatati, amandoi va veti tavali, ba mai mult, toti cei din spatele vostru.
- Cand te claxoneaza un motorizat saluta-l cu mana, nu doar cu degetul. Aplica principiile Aikidoului, castiga prin evitarea luptei. YES
CITESTE SI DESPRE SEMNALIZARE !
I'm WATCHing YOU!! :-)
-
Mammut Barryvox S2: Das neue LVS-Gerät im Test
-
Mammuts neustes LVS-Gerät, das Barryvox S2, ist noch kleiner, leichter und
leistungsstärker als sein beliebten Vorgänger. Das neue Mammut Barryvox S2
Law...
vor 2 Tagen
-
[Jurnal în mișcare 11’24] Viața merge înainte, țara privește înapoi
-
Închei luna ca toată lumea, marcată de ce se întâmplă cu țara noastră.
Indiferent de viețile personale, indiferent unde locuim, nu putem ignora
turnura luc...
vor 2 Wochen
-
Episode 103: Why You Shouldn’t Train Like a Pro…Unless You’re a Pro
-
In episode 103, we explore why training knowledge seems to come from the
top down. We take our training cues from the top and then water down the
training ...
vor 4 Jahren
-
Maintenance beginner? Here are 8 areas for you to focus on
-
With the BikeDoctor app, you can confidently complete everything from
simple puncture repairs, to wheel truing and replacing gear cables.
However, we’re bi...
vor 8 Jahren
-
foarte bune sfaturi.. felicitari.. si eu le respect
AntwortenLöschen