Dieses Blog durchsuchen

Dienstag, 28. Mai 2013

15 triatloane în România lui 2013



13.02.2013
N.B.  
În primul rând, scuze pentru halul în care arată textul, dar din motive neînțelese nu-l pot readuce la o formă decentă .... super-enervant, știu, sper să ajung odată în viața asta să am și un site propriu.
 Dați click pe denumirea concursului și veți intra direct pe site-ul lor, acolo unde există așa ceva, desigur.
 *********
Ca să completez informaţiile greu de regăsit într-un loc unic (cu excepţia http://www.sportsplanner.ro), am înghesuit aici o listă a tuturor triatloanelor despre care ştiu că se vor desfăşura în România în 2013 (scuze pentru formatul haotic al textului, dar am probleme tehnice se pare și la fiecare editare se strică forma pe care am setat-o de fapt), plus ceva detalii utile de primă mână, ca să ştie orice novice la ce se bagă, la o adică (desigur că informaţii despre trasee, taxe, regulamente se vor regăsi la organizatori, nu am de gând să scriu acum o carte cu acest tip de materiale, iar informații detaliate despre ediții anterioare se regăsesc din plin tot pe blogul meu, în arhivă): 

01. 1 iunie 2013, sâmbătă, ”Fără Asfalt” - staţiunea 2 Mai, jud. ConstanţaOFF ROAD 
Contact@faraasfalt.ro
Alex Diaconu: 0754 010 172
Tudor Vlad:     0724 501 595 
Aflat la a patra sa ediţie, acest triatlon foarte popular şi charmant, a stat foarte bine cu partea de comunicare încă de la început şi „a crescut văzând cu ochii”. Ce am apreciat la ei în mod deosebit: transparenţa, deschiderea către comunicare şi sugestii, modestia, implicarea, corectitudinea şi respectarea celor promise şi asumate – desigur, cu marjele inevitabile de aparenţă, dar în linii mari eu aşa am perceput concursul lui Tudor Vlad (Dudu).
Ca un element de specificitate, probele se desfăşoară în altă ordine decât cea clasică: înot, alergare şi apoi bicicletă.
Înscrierile au început încă din toamna lui 2012, taxa de înscriere este invariabilă indiferent de momentul înscrierii şi există două opţiuni de taxă, 60, respectiv 100 RON, diferenţierea fiind făcută în kitul de participare (ceea ce eu personal am găsit ca fiind foarte potrivit şi adaptat realităţii în care se află România, nemaifiind de acord să plătesc taxe mari de participare doar pentru a primit în kitul de participare componente de care nu am nevoie, dar pe care trebuie să le achit dacă vreau să particip).
Este un concurs off-road, singurul, până în 2012, desfăşurat pe malul Mării Negre.  
Din lipsă de fonduri pentru deplasarea per total, am fost nevoită să anulez participarea de anul acesta.         
02. 22 iunie 2013, sâmbătă, Oradea/Paleu, jud. Bihor
IRONMAN Oradea, cu variantele sale de full şi half, un super-eveniment, rege al triatloanelor, care, ca să zic aşa, fără a intenţiona să subestimez pe nimeni dintre ceilalţi organizatori, a şi „avut norocul” să fie „copilul” unui om foarte talentat şi iubitor de detalii.
  Prezentări ample ale evenimentului, ediţiile 2011 şi 2012, se regăsesc pe blogul meu, fiind evenimentul căruia i-am dedicat cel mai vast spaţiu.
Szokolszky Istvan - Telefon: 0722-592 234
contact@ironmanoradea.ro
03. 29 iunie 2013, sâmbătă, Kings Land Triathlon în Ineul de Criş (15 km distanţă de Oradea), jud. Bihor  - OFF ROAD
Date organizator: Club Sportiv Master Ski&Bike
Klosz Peter: 0743 416 873
klosz_peter@yahoo.com
masterskibikeclub@yahoo.com
  La momentul actual, chiar dacă nu apare o hartă a traseului, ca şi informaţie de primă mână site-ul evenimentului intitulat „Kings Land Triathlon 2013“ oferă informaţiile necesare oricărui doritor de a se înscrie.
  Valoarea taxei de participare este într-o grilă temporală, fiind de 60 RON până la 1 iunie a.c. şi crescând apoi până la 90 RON (individual).
  Ca şi ofertă, organizatorul oferă un pachet pauşal astfel: “Pentru cei care se înscriu şi la Bioeel Triathlon Challenge” se acordă reduceri astfel: 100 RON la individual, 200 RON la ştafetă şi 250 RON la corporate challenge.
  Alte informaţii se pot urmări direct pe site-ul menţionat, acesta existând deja şi prezentându-se la un nivel suficient de bun.
Pentru mine, e prea curând după Ironman Oradea și o nouă deplasare în zonă, oricât de tentant sună, nu o pot susține financiar.
04. Tot pe 29 iunie 2013, sâmbătă - Triatlon No Stress - zona Mogoșoaia, lângă București.
S-au mutat de pe litoralul Mării Negre, aproape de Capitală ... să avem oare din nou o grijă cu proba de înot?! (cum a fost cu Dâmbovița din 2012, de exemplu! + news-dunarea-si-dambovita)
De fapt nu s-au mutat, ci ..... doar mai organizează un nou triatlon (cine spune că ”nu se merită”?!). Celălalt e pe 31 august, vezi mai jos, la pct. 11. Site-ul abundă de informații, merită studiat cu atenție. 
În orice caz, cf. celor de la ALPAB, la momentul lunii aprilie analizele apei sunt negative pentru a se permite înotul în Lacul Mogoșoaia. Au spus că mă țin la curent cu evoluția.  
Genul de eveniment care nu mă interesează la acest moment.
05. 6 iulie 2013, sâmbătă,  Bioeel Triathlon, în Bezid, jud. Mureş
  - OFF ROAD
Date organizator: Club Sportiv Master Ski&Bike
Klosz Peter: 0743 416 873
klosz_peter@yahoo.com
masterskibikeclub@yahoo.com
  M-am înscris din impuls, fascinată de informaţiile pe care le-am găsit (în engleză doar!) despre locaţia concursului. Fiind un loc unde nu am mai fost vreodată, a fost greu să rezist şi am şi publicat în ianuarie câteva cuvinte: 
  Ca şi în cazul evenimentului anterior menţionat, fiind organizat de aceeaşi entitate, site-ul prezintă informaţiile de care ai nevoie la primă mână, ele fiind de fapt identice pe ambele site-uri.
Din lipsă de fonduri pentru deplasarea per total, am fost nevoită să anulez și această participare.
06. 13 iulie 2013, sâmbătă, Lacul Sf. Ana  din Băile Tuşnad, jud. Harghita - OFF ROAD
Clubul Sportiv Extreme - Baile Tusnad
xsalt@extremesport.ro
Telefon: 0740 078 812,  Zsolt.
Încă nu există informaţii pentru 2013. Este un eveniment cu suișuri și coborâșuri, cu multe critici în 2010 și 2011, cu multe fete la start, care a dat dovadă, în acești 3 ani, de multă voință de îmbunătățire și deschidere spre comunicare.
Update 20 mai 2013: 
S-a anunțat deschiderea înscrierilor, cu 75% discount pentru ladies, adică 20 ron până la 1 iulie. 
Din lipsă de fonduri pentru deplasarea per total, am fost nevoită să anulez participarea de anul acesta.
07. 28 iulie 2013, duminică, 
http://www.brasovtriathlon.ro/ro/
(pe FB: Triathlon Brașov)
Acest nou bebeluș a fost anunțat extrem de discret, pe FB. Se știe doar că are o dată și un loc aproximativ de desfășurare.
Update 01.04.2013: S-a lansat site-ul cu informații și probele par cel puțin interesante. Olimpic: 1500 înot, 47 bike, 12,5 alergare. Și până pe 30 aprilie te costă 70 ron, după care urcă până la 100.
Coincide, din păcate, cu una dintre zilele de concurs de la Cheile Râșnoavei Adventure. 
Update 28.04.2013:
Informațiile despre concurs nu prea te ajută să înțelegi locația, traseele, tranzițiile, logistica per total. Data limită pentru plata unei taxe mai mici de participare ar fi 30.04.a.c., dar nu mă pot decide să achit, dacă nu înțeleg evenimentul per total.
Am fost azi la șiragul de lacuri din Dumbrăvița, unde se pare că se va ține înotul. După cum arăta și după cum am aflat acolo, e rezervație naturală, deci nu prea știu cum vom avea voie să înotăm cu peștii .... Drumul spre Lacul Codlea, din apropiere, este ciuruit și impracticabil pentru cursiere. 
Update 25 mai 2013:
Am vorbit cu Cosmin, din organizare. S-a decis Codlea și spune că vor peteci ei șoseaua. Am achitat înscrierea,
08. 3 august 2013, sâmbătă, Lacul Reci, jud. Covasna 
Acest concurs cu denumire exclusiv în limba maghiară, “Haromszek Triatlon”, a avut, în ultimii doi-trei ani, cea mai slabă comunicare ce poate fi imaginată. Momentan nu există site, nu există date de contact şi nu există nici un fel de alte informaţii. E posibil ca prin iunie să apar ă informaţii legate de taxele de participare, iar pe 1 august poate-poate informaţii legate de trasee, program etc. etc. Este uimitor că a fost păstrat în circuit. A fost inclus în seria de OFF ROAD, deşi el a funcţionat mulţi ani ca fiind de asfalt (din 2011 a devenit off road).
09. 10 august 2013 – “Campionatul Naţional de Triathlon” ŞOSEA – nu găsesc informaţii despre acest eveniment, doar că el există pe lista circuitului publicată de Federaţie. La ce ne mai trebuie și informații?
10. 17 august 2013 - Triatlon Lacul Roșu
Am aflat de el pe 28.04., dar din păcate, pe lângă tonele de greșeli care țin de o slabă cunoaștere a limbii române, nici traseul nu există afișat deocamdată. 
Lucrurile se fac din ce în ce mai des în stil ”heirupist”, se anunță concursuri noi fără a se avea autorizații, fără a avea informații suficiente pe site-uri ..... DISLIKE, credeam că ne perfecționăm, dar nu la aburit lumea. Tot e bine, că printre primele informații care apar sunt cele legate de taxa de participare. Cine spunea că a organiza un concurs nu e rentabil?!?!
11. 25 august 2013 – “Cupa Trialuta” – ŞOSEA
Nu există informaţii actualizate pentru 2013. În 2012 s-a desfăşurat tot în zona Lacului Reci, jud. Covasna, în 2011 în Sf. Gheorghe. Nu cunosc detalii, nu am participat, am aflat foarte târziu de acest concurs, în 2011 cred că se ținea în Sf. Gheorghe cu proba de înot în bazin acoperit, dar nu am reușit să ajung, conceptul în sine nu mă atrăgea pe atunci. Răspunsurile la întrebările către organizatori vin mult prea târziu, din experiența mea din 2012. Dacă nu greșesc, mi s-a răspuns la o lună după ce avusese loc concursul.
12. 31 august 2013, sâmbătă – “Întrecerea-petrecerea”, staţiunea Olimp, jud. Constanţa - OFF ROAD
La momentul accesării, pagina cu informaţii pentru 2013 nu era funcţionabilă, dar a doua ediţie a acestui triathlon, al doilea desfăşurat pe litoralul românesc, a fost anunţată. (update 15.03. - vezi și pct. 4 de mai sus. Site-ul abundă acum de informație).
Nu e în sfera mea de interes la acest moment.
13. 1 septembrie 2013, duminică
Nu am găsit informaţii pe un site propriu, nu am ştiut că acest concurs există déjà de doi ani în România (?! De fapt nu există de doi ani, e la prima ediție, cum am aflat ulterior, de la organizatori), tot ce am găsit se află pe un blog, iată link-ul: dordeduca.ro
Update 01.02.2013: Prin amabilitatea lui Carmen Bunaciu am aflat astăzi că acest eveniment are și un site propriu acum și oferă o reducere de 20% pentru înscrierile dintre 1 și 8 martie. Sunt prezenți și pe FB, desigur, și cu siguranță trebuie urmăriți acolo.
Rowmania Delta Triatlon
RDT este o nouă inițiativă a multiplului campion olimpic la canoe, Ivan Patzaichin, parte a campaniei Rowmania de promovare a destinațiilor de ecoturism din Delta Dunării și a valorilor turismului de bun simț. Rowmania militează pentru o mai bună înțelegere și interpretare a naturii și se adresează iubitorilor de mișcare în aer liber și celor care iubesc și protejează natura.
”Mi-e dor de competiții și concursuri, niciodată nu mă saturi de ele. Și atunci când nu mai pot să particip în cele oficiale, îmi organizez propriile competiții. Și îmi invit și prietenii. Cu cât mai complexe, cu atât mai bine; cu cât mai mulți, cu atât mai palpitant. Așa că vă invit să ne întrecem în alergat, mers pe bicicleltă și înot la triatlonul de la Tulcea. Apoi, dacă mai aveți suflu, veniți să vâslim împreună în canotcă, pe Lacul Ciuperca, sau să explorăm cu înțelepciune apele Dunării spre Sfântu Gheorghe și vă promit că n-am să mă supăr dacă mă întreceți, deși nu văd cum s-ar putea întâmpla așa ceva....”
Ivan Patzaichin, canoist din Mila 23, gazda triatlonului” 
14. 7 septembrie 2013, sâmbătă – Mamaia Triathlon Challenge.
X. 15 septembrie 2013, duminică – Triathlon Sibiu cu două variante: OFF ROAD şi ŞOSEA.
www.stiri-azi.ro (cu surprindere am constatat că această publicație a preluat integral materialul de pe blogul meu).
Contact: Morariu Răzvan: 0751 242 789, morariu.razvan@yahoo.de.
Este o primă ediție, mie personal mi se pare o zonă excelentă, ideea de două variante în aceeași zi nu am perceput-o ca fiind ideală (probabil din cauză că mă tenta să particip la ambele variante, dar dacă sunt concomitent, nu e posibil. Dacă ar fi succesive, unul dimineața și unul seara sau unul sâmbătă și altul duminică….), dar deocamdată acesta este planul și mai multe informații vor apare curând, pe un site propriu.
Update 05.04.2013:
Am citit acum pe grupul de Triathlon România de pe FB că, din motive tehnice legate de proba de înot, triatlonul de la Sibiu se suspendă. 
   Ca urmare, 2013 aduce în România 14 triatloane de anvergură (+ Tri Winter din 23 februarie, zona Izvorani unde traseele sunt foarte scurte). 
Promițătoare, majoritatea organizate de mai mulți ani, deci experiența ar trebui să-și spună cuvântul în organizare și comunicare. Cel puțin acestea sunt informațiile până în acest moment și e devreme pentru a încheia lista (13.02.2013, update 01.04.2013). Acum .... fiecare după putința pecuniară, la câte poate ajunge să participe. Avem magazinul de produse, sunt puse pe raft, deci vedeți cum faceți cu finanțele. Dacă nu .... alergarea în parcul din spatele blocului e încă gratuită.
Orice completare sau corectură este binevenită din partea oricui.
Mult succes organizatorilor, căci au nevoie!
Mulțumiri anticipate pentru eforturi!
Mult succes participanților! Să aibă un sezon fără accidente, incidente și alte nebunii mai puțin plăcute! Doresc un maximum de fair-play în aceste curse!
Multă răbdare le urez și susținătorilor și însoțitorilor ….. căci e muncă grea și acolo!
Let’s TRI !!!

2 Kommentare:

I'm WATCHing YOU!! :-)