Dieses Blog durchsuchen

Dienstag, 28. Mai 2013

Ironman Oradea - se apropie

Ironman 2012 - emoționalul
Gata! S-au încheiat înscrierile pentru Xman Oradea - adică varianta românească de Ironman, organizată de un maghiar :-)
Mai sunt 22 de zile. Gata cu antrenamentele ”serioase” - mă rog, cine le-a făcut!
Adică urmează antrenamentele de tapering, de domolire, cooling down :-) Oricum, pe mine m-a domolit câteva zile operația începută la măsea, precum și alte evenimente care îmi dau insomnii și mă fac să urăsc din nou non-sensul vieții ăsteia.
La full suntem 39, din care 4 tipe (adică trei în plus față de 2012).
Update 8 iunie: nu mai suntem 39, ci 36. Nu, nu s-a retras nici o lady :-)
Și avem așa la full:
masculin, 18-30 ani:   7 atleți
                31-40 ani: 18 atleți
                   40+ ani:   7 atleți
feminin, 18-30 ani:  2 atlete
              31-40 ani: 1 atletă (abia a împlinit 31)
                   45 ani: 1 atletă 
Up-date 10 iunie:
Nah, că suntem 35 acum, cineva s-a retras.  
Update 14 iunie:
Naah, că suntem 33 acum. S-au mai retras 2 băieți. ”Fetele rezistă!” :-)), tot patru suntem.
La semi sunt 50, din care 7 tipe (cu una mai puțin decât în 2012).
Doar 5 ștafete pentru full, dintre care una de fete.
13 ștafete la half
Total atleți ștafete: 53
Concluzie:
Triatloniștii chiar nu se înghesuie la cursele de anduranță pe trei probe.
Total participanți: 
139, din care .... hm, nu-mi pot da seama exact câte fete, pentru că sunt nume ungurești și nu știu genul la toate. Apreciez per total 24 de prezențe feminine.
Io mai am de decis, eventual găsit ocazie transport București-Oradea-București. Dacă aș putea da echipamentul în mașina cuiva, ar fi cel mai bine.
Mai am de scris cererea de concediu, căci clar am nevoie de 3 zile libere.
Asigurarea medicală am pus-o la bagaj deja (detalii la final, costă 10 RON/zi/persoană).
Echipamentul, în mare, îl cam știu.
Bicicleta mai trebuie să intre la o supervizare, dar mai pedalez cu ea încă, măcar vreo 200 km.
Până la urmă, bicicleta mi-am pregătit-o singură. Căutând soluție de tip ”antipană” și discutând cu mecanicul din service-ul de biciclete, tip recomandat cu mare căldură de alt triatlonist, acesta mi-a tăiat tot avântul, cum că NU SE POATE LA CURSIERE, AU MAI ÎNCERCAT ȘI CICLIȘTII PROFESIONIȘTI ȘI NU SE POATE. Mi-a ținut un fel de lecție cum că, așa cum mă antrenez pentru concurs, așa trebuie să mă antrenez și pentru remediat pene .... Așa că l-am lăsat să fie meșter la el în service și eu am căutat mai departe soluții. Ochii mi i-a deschis un alt triatlonist, deci mi-am înlocuit camerele, am curățat butucul, foile, lanțul - am pierdut o zi întreagă, dar satisfacție e mare :-))
Mai am de mers la medicul de familie pentru adeverința de ”apt” (bine că nu ne trimite la psiholog!). DONE!
De găsit niște variante de alimentare pe timpul cursei, aici am niște probleme de organizare și nu știu cum voi face, nefiind nimeni pe margine care să mă însoțească și să-mi dea la ”botul calului” ce am nevoie.
Mai am de mâncat niște paste, că de fel nu consum așa ceva.
De mângâiat pisoiul, căci prevăd că anul acesta va rămâne acăsică.
Eventual de cumpărat biletul de tren și iar avem problema aia spinoasă: cușetă sau vagon normal? Puii lor de bani!
Jurnalul meu de antrenamente, început pe 2 martie, a atins azi 16 pagini.
Am peste 880 de km alergați, sub 400 km de ciclism, peste mia de pedalat urban și doar 6 km de înot. Sună teribil de inconștient, nu?
Ata-ete, atâta s-a putut, atâta s-a făcut. Unii se antrenează pentru un half mai mult decât am făcut eu în ultimele 5 luni de zile. Vom trăi și vom vedea. Spaß muss man haben, sonst ist mir alles Wurst!
Ce suportă organismul pe parcursul unui Ironman

Una dintre condițiile obligatorii de validare a participării este asigurarea medicală în caz de accident. Mie mi s-au părut OK cei de la City Insurance, de unde mi-am și achiziționat țidula de 10 RON. Iată câteva informații:
Planul de asigurare NATIONAL COVERAGE:
Prin acest plan, Asiguratorul plateste Asiguratului indemnizatii pâna la limita maxima de 5.000 EURO pentru întreaga perioada de asigurare, în cazul în care Asiguratul suporta urmatoarele tratamente sau proceduri medicale destinate tratarii traumatismelor produse în urma unui eveniment asigurat survenit în timpul practicarii unui sport extrem, pe teritoriul României:
 
a.1. spitalizare continua: 50 EURO pentru ziua de spitalizare, pâna la suma maxima de 1.000 EURO, minimum 2 zile de spitalizare, fara a lua în calcul ziua de externare, care nu este indemnizata;
a.2. interventii stomatologice, de chirurgie cranio-maxilo-faciala sau oftalmologica: 1.000 EURO;
a.3. alte interventii chirurgicale: 1.000 EURO
a.4. implanturi sau aplicare de proteze (ortopedice, dentare, cristalin artificial) sau orteze ortopedice. Nu se acopera repararea protezelor sau ortezelor deja existente. Suma indemnizata: 500 EURO;
a.5. fracturi traumatice (exclus patologice): fracturi unice 100 EURO, fracturi multiple sau cominutive 300 EURO;
a.6. imobilizarea unui membru în aparat gipsat peste 21 de zile – 150 EURO;
a.7. invaliditate permanenta, pierderi anatomice sau functionale de organe sau membre - 1.000 EURO;
a.8. tratamente de recuperare medicala: 30 euro/zi, pâna la suma maxima de 300 EURO maxim 10 zile.

În paralel, cei de la Allianz nu mi s-au părut OK, plus că sunt mult mai scumpi (peste 100 ron parcă, nu mai știu).
Prognoza se anunță și anul acesta caniculară ..... deci va fi greu în draci ....
 ironman-inainte-de-ziua-cea-mare

3 Kommentare:

  1. Hello,
    Mi-am facut si eu asigurare acolo, dar daca citesti cu atentie documentul:
    CONDIŢII GENERALE
    privind asigurarea facultativă de accidente a sportivilor
    Punctul 3 : Excluderi
    Litera K: k) accidentele petrecute în timpul unor activităţi sportive, cu excepţia sportivilor de performanţă legitimaţi la un club sportiv

    Asigurarea respectiva este zic eu nula atata vreme cat nu esti legitimat la un club sportiv.
    Am vorbit cu un broker de asigurari care mi-a spus ca nimeni in Ro nu face asigurari de genul, mai mult... nici in Ungaria nu face nimeni asa ceva. Deci asigurarea asta este = cu 0 in cazul nostru al amatorilor. Dar e conditie la concurs, deci mi-am facut si eu.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Da, am remarcat imediat cum am luat asigurarea. Mi s-a spus că sus, în titlu, scrie PARTICIPARE LA TRIATHLON .... nu o am acum la îndemână, dar oricum nu găseam în altă parte și dacă ei au scris, tipărit, că e vorba de triatlon, nu au cum să nu-și asume responsabilitatea în caz de ceva.

      Löschen
    2. Pe asigurare, daca te uiti si pe imaginea scanata, in jumatatea a doua scrie ca e vorba de TRIATLON, la mentiuni speciale. Acum, ca sa probam daca asiguratorul ne-a inselat, ar trebui sa apara un caz de nevoie, ceea ce eu nu doresc. Dar, de principiu, gasesc revoltator sa fiu inselata, asa ca voi aprofunda chestiunea incepand de saptamana viitoare. Problema in Romania este ca toata lumea le stie pe toate si nimeni nu prea stie nimic de fapt! Inainte sa inchei aceasta asigurare, am vorbit cu organizatorul IM Oradea si i-am facut unele sugestii, i-am pus unele intrebari, intr-un cuvant am fost destul de cârcotașă. Din păcate, pe forum, unde întrebările au fost publice, nici un alt participant nu a intervenit în discuție. Dacă participanții s-ar fi implicat și ei, atunci cu siguranță lucrurile ar fi decurs altfel și nu am fi ajuns să ne rugăm de câte un asigurator să inventeze un produs care de fapt este nul, dacă chiar e adevărat ce spui tu .... Dar cum de regulă eu îmi bat gura de una singură, nu am insistat, am achitat cei 10 RON și asta e acum! Am spus foarte clar pe forum: din moment ce suntem angajați și plătim taxe către sistemul de sănătate, cerința unei astfel de asigurări nu se justifică. Din peste 100 de subiecți, nimeni nu a simțit nevoia să se implice. Deci, suportăm consecințele cu toții, că așa e regula. În continuare, mie această cerință nu mi se pare argumentată și logică și alarmant este că și un alt organizator mi-a bătut un apropos cum că astfel de asigurări ar trebui cerute și la alte concursuri. Eu mă întreb acum .... dar mai bine mă culc :-) Succes la Oradea și doresc zero accidentări!!!

      Löschen

I'm WATCHing YOU!! :-)