Dieses Blog durchsuchen

Dienstag, 24. Januar 2017

primul ”client adevărat” de Ironman :-)

Am primit azi, prin poștă, certificatul de absolvire cu coroniță :-) Nici nu visam să fie cu coroniță, iar acum când îl văd mă simt și mai bine :-)
Ca la comandă după examenul de absolvire de marți, miercuri am primit la o primă întâlnire și primul client ”adevărat” (toți clienții sunt adevărați, evident, dar nu aveam nici unul pe triathlon, bașca pe distanță lungă!!), adică candidat la primul său Ironman, în iulie.
Un tip la 38 de ani, cu trei copii superbi, extrem-extrem de motivat și de disciplinat. Deci: fermă, 3 copii, full job și aproximativ 15 ore de antrenament pe săptămână. Impresionant! Știind cât de important este acest prim IM pentru el și cunoscându-i condițiile sociale de viață, mă simt plină de respect și super-motivată, la rândul meu, să-l sprijin cu tot ce pot, mai ales că vrea să termine sub 11 ore primul său Ironman!!!!
Urmează de două luni, foarte fidel, un plan de antrenament descărcat de pe internet. Un plan de 34 de săptămâni, care intră destul de tare în intensitate și neglijează partea de forță musculară. Adică doar jumate de oră de exerciții de fitness cu greutăți pe săptămână! Am citit, am citit primele două luni și i-am spus că, conform planului, riscul de a intra în over training e destul de mare, așa că pentru februarie eu recomand viteză mai mică și măcar o sesiune de masaj clasic pe săptămână sau la două săptămâni, în ziua de repaos.
Nici o minune că omul ”e plin”, ca să zic așa, de mușchi ”scurtați” :-) 
Și are și deviație a axului picioarelor (”O-Legs”, de la fotbal), care poate fi rectificată, dar cu antrenament specific timp de cel puțin șase luni de zile.
A dat de mine căutând pe site-ul Ironman, unde suntem prezenți toți IM Coaches acreditați. Mi-a scris din decembrie, dar nu am avut timp de nimic altceva decât de școală, așa că atunci când i-am scris că până pe 18 ianuarie nu pot stabili nici o întâlnire, s-a și prezentat dimineață la 9 la mine la cabinet!!
Am discutat aproximativ o oră, i-am făcut niște teste musculare, să văd unde trebuie antrenament cu greutăți, unde trebuie stretching, dacă există dezechilibre musculare etc.
I-am trimis 3 variante de servicii posibile, cu tarifele aferente, a decis varianta de abonament pentru jumate de an și acum lucrăm intens. I-am trimis azi planul de antrenament ajustat pentru februarie, cu destule modificări și noutăți pentru el, a răspuns că e just perfect și ..... 
mă bucur imens! E un nou sentiment! Să aplici în practică ceea ce ai studiat aproape un an de zile - ce-mi pot dori mai mult??
Am lucrat cam 10 ore să-i pot livra prima lună de antrenament, sesiuni scurte de mental training (deși mental training nu e inclus în preț, dar fie bonus de la mine :-)) și 12 exerciții de forță - deocamdată bazate pe greutatea corporală, dar o dată pe săptămână va merge și la sala de fitness, căci pentru anumite grupe musculare e mult mai eficient să lucrezi cu greutăți, respectiv la aparatele specifice.
P.S. 26.01.2017
Interesant .... la doar 3 zile după ce i-am spus că riscul de a intra în over training e prezent, uitându-mă azi pe valorile de antrenament de ieri am constatat niște schimbări. Atletul a notat pe ultima sesiune de antrenament: ”obosit ....”, în timp ce în urmă cu trei zile nota: ”excelent!”
Cred că nu întâmplător a decis să-și ia antrenor personal, timingul e perfect pentru el.
Dacă și respectă instrucțiunile, mai avem o șansă să nu rateze sezonul.
De unde apar riscurile la atleți tineri și plini de entuziasm?
Din entuziasm prea mare și din frica de a nu face destul. 
Din sentimentul de culpabilitate care îi face să nu respecte zilele, orele de recuperare!
Din faptul că nu își cunosc prea bine organismul și nu știu să interpreteze primele semne de schimbare.
Din faptul că nu știu chestii elementare despre fiziologie, anatomie și antrenament, cum ar fi de pildă că antrenamentul este un proces catabol (care distruge), în timp ce odihna este un proces anabol. În timpul antrenamentului oasele de demineralizează, rezervele de energie din musculatură, ficat se epuizează (doar grăsimile nu se epuizează :-)) și lista poate continua. Deci, automat organismul are nevoie de anumite intervale de odihnă și alimentare. Dacă nu îi dai cât și când trebuie, intră în epuizare. Dacă îi dai ce, cât și mai ales când trebuie, intră în SUPERCOMPENSATION, adică crește nivelul de performanță. Timing, just timing!!
1.3.2017 
Au trecut 5 săptămâni. Totul merge strună. Antrenamentele sunt foarte variate, ceea ce menține motivația. Incluzând în planul de antrenament sesiuni și chiar sporturi neîncercate vreodată înainte, sportivul devine ca un copil fericit. E șansa lui de a ieși din rutină, de a se simți provocat, de a experimenta. E șansa lui de a deveni creativ. Am noroc cu așa un atlet, sincer vorbind :-) Îi citesc comentariile la finalul fiecărei sesiuni de antrenament și mă bucur să constat că e disciplinat și fascinat în același timp. În fiecare săptămână aproape primește elemente noi și asta îi ține interesul treaz. Ori, unul dintre principiile de bază ale sportului de anduranță este diversitatea.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)