Dieses Blog durchsuchen

Sonntag, 13. Juli 2014

Din istoria triatlonul românesc CONTEMPORAN!


Sursa: http://alexandrudiaconu.com/brasov-triathlon/

Brasov Triathlon 2014

Vantul bate din spate si imping cu forta in pedale. Rulez cu 54km/h timp in care am un schimb acid de replici cu niste pusti care merg la trena desi regula de baza a cursei este ”no drafting”.

Desi speram ca o sa fie o cursa frumoasa si linistita, planul de acasa nu se potriveste cu socoteala din targ!
 De dimineata m-am trezit plin de entuziasm deoarece urmeaza sa iau startul la una din cursele care mi-am dorit sa se organizeze de cand eram copil, Triatlon Brasov. Am ajuns devreme la Condea iar dupa mi-am pus bicicleta in tranzitie si am plecat catre zona de start unde urma sa iau startul la proba sprint a acestei curse. De ce sprint? Datorita planului de antrenament pe care il urmez pentru Campionatul Mondial din Canada, la care voi lua startul in zorii zilei de 7 septembrie!
 M-am imbracat in neopren si am facut incalzirea formata din 3 ture de inot a lacului in care aveam sa luam startul. Prima data se da startul probei olimpice, apoi urmam noi cei de la sprint. Au fost aproximativ 400m foarte intensi, pe care i-am facut in doar 4min19sec in urma carora  am iesit primul din apa. M-am dezbracat de neopren si am folosit tranzitia lunga ca sa ma pregatesc psihic pentru 30km de ciclism pe un traseu plat si foarte rapid.
 M-am chinuit un pic sa scot bicicleta din spatiul ingust, si am iesit din T1 pe locul 2, apoi am inceput sa fac ce stiu mai bine: sa fiu aerodinamic si rapid. La scurt timp am fost ajuns de ciclistul stafetei Team TYR (care mergea regulamentar) si ceva mai tarziu de doi pusti de la TriAluta care mergeau grupati desi nu aveau voie. Desi era interzis mersul la plasa nu am avut nimic de obiectat pana cand Simon Gergely (liderul cursei la individual) a intrat in plasa ciclistului de la Team TYR, iar mai apoi lor li s-au alipit Csaba Bartha si Mathe Csaba, (componentii clubului TriAluta) care au inceput sa mearga impreuna.
 Au urmat 11km grei in care pierdeam timp substantial in raport cu cei 4! Intre Codlea si Vulcan batea vantul cu putere din fata, ceea ce mi-a permis sa profit de aerodinamica exceptionala a bicicletei mele Felt IA si sa micsorez diferenta creata de plutonul din fata.
 Dupa ce am trecut de Vulcan i-am ajuns din urma si in timp ce ii depaseam i-am rugat de doua ori sa nu mai merga la plasa, dar acestia s-au prefacut ca nu inteleg ceea ce le spun. Venind din spate o masina de arbitrii m-am ridicat dupa aerobaruri si am inceput sa vorbesc cu ei si sa ii rog sa le explice concurentilor sa inceteze cu mersul la plasa. Acestia au schimbat cateva vorbe cu sportivii implicati in discutie, dupa care am vazut cum arbitrul din masina da din mana a lehamite si apoi pleaca mai departe.
 Fiind iritat de faptul ca cei  trei, Simon, Bartha si Mathe nu inceteaza sa mearga in spatele ciclistului de la Team TYR si sa se schimbe intre ei, am accelerat mai mult decat as fi vrut si a inceput un schimb acid de replici (mai ales cu Mathe) cand le-am spus ca voi depune contestatie impotriva lor daca nu inceteaza.
 La iesire din Cristian, rulam cu viteza mare(peste 50km/h) pe vant de spate moment in care am fost depasit de grupul vesel, in urmatoarea ordine – Team TYR, Simon, Bartha si Mathe – moment in care Mathe trage de ghidon spre mine incercand sa ma intimideze. Distanta fiind mica intre noi, am tras de ghidon in partea opusa si am franat ca sa fiu sigur ca nu sunt acrosat, moment in care am intrat cu roata din fata intr-o groapa, si mi-am dat seama ca oh shit….o sa lovesc asfaltul!
 Primul gand a fost orice numai sa nu ma julesc la fata! Ultima data cand am cazut julitura a tinut 4-5 saptamani, lux pe care acum nu mi-l permit pentru ca in 3 saptamani urmeaza sa fiu mire! Asa ca bag barbia in piept, moment in care simt o lovitura puternica pe partea stanga si in clipa imediat urmatoare o arsura crunta. Alunec pe asfalt si incerc sa imi mentin echilibrul ca sa nu ma rostogolesc, ceea ce mi-ar creea rani pe tot corpul. Dupa ce m-am oprit, m-am ridicat cat am putut de repede si m-am chinuit sa imi desclestez mana stanga, ca sa imi pot pune inapoi lantul cazut. Cred ca a durat ceva pana m-am urcat pe bicicleta deoarece tremuram tot de la adrenalina, dar odata inapoi pe bicicleta am incercat sa stau in cursa si sa do my best.
 In timp ce pedalam eram ametit si vedeam in ceata, faceam recensamantul daunelor ….. echipament rupt, casca sparta, ghidon tt gaurit/rupt, si bineinteles niste julituri pe cinste. Mai aveam cam 10km pana in T2 asa ca am strans din dinti si am incercat sa nu pierd timp in raport cu primul grup. In spatele meu era Daniel Attila, concurentul de pe pozitia trei(un foarte bun alergator), si acum trebuia sa am grija si sa nu fiu ajuns din urma.
 Ajuns in centrul Brasovului a urmat un T2 plin de lacrimi si apoi cei 4km de alergare. Daca la ciclism nu am simtit mare lucru, in timpul alergarii transpiratia imi curgea pe rani si incepea sa ma usture din ce in e mai mult. Am alergat cu un ritm sustinut primul 1,5km pana l-am vazut pe Simon care avea un avans de 500m, si am realizat ca nu il mai pot ajunge din urma. Dupa aceea am lasat-o mai moale si am alergat doar cat sa imi pastrez locul 2.
 Am trecut linia de finish si primul lucru pe care l-am facut a fost sa depun o contestatie impotriva celor trei care au facut drafting: Bartha Csaba si Mathe Csaba de la TriAluta Sf Gheorghe, si Simon Gergo de la Master Ski&Bike Tg Mures. Contestatia mea a fost semnata de Daniel Attila, de pe locul 3, impotriva aceluiasi grup! Culmea este ca cei doi de la TriAluta erau atat colegii lui de club cat si coechipieri in propria stafeta!
 Contestatia nu a fost solutionata in favoarea mea, dar nu acesta este lucrul care ma deranjeaza! Mi se pare inacceptabil ca la o cursa unde draftingul este ilegal, arbitrii de pe traseu sa aibe o asemenea atitudine in lehamite. Am inteles ca au fost probleme in toata cursa cu concurenti care megeau grupati in pluton, si cu atat mai mult mi se pare important sa ne asiguram ca la locurile de pe podium se ajunge doar prin fair-play! Pe viitor cred ca trebuie suplimentat numarul de arbitri de pe traseu, si in plus concurentii de pe pozitia fruntasa sa fie mereu insotiti de un arbitru in cursa!
 In plus, m-a deranjat foarte mult atitudinea in privinta faptului ca am depus o contestatie, am fost acuzat ca sunt scandalagiu si ca nu stiu sa pierd si sa accept locul 2. Cred ca ar trebui sa incurajam semnalarea neregulilor, nu sa incercam sa le musamalizam si sa le ascundem sub pres! Cat despre locul 2, sunt foarte mandru de rezultatul obtinut in acest conditii, si sunt foarte multumit ca am ales sa continuu cursa dupa cazatura si am terminat pe un loc absolut onorabil!
 Apoi ar veni comisia de contestatie, unde cred ca trebuie reglementata componenta. Eu am depus contestatie impotriva unor concurenti de la cluburile TriAluta si MasterSki & Bike, si din cine era compusa comisia? Din presedintii cluburilor TriAluta si Master Ski & Bike!! Trebuie undeva sa fie facuta o delimitare, nu se poate sa fii si arbitru pe traseu, si presedinte de club care are sportivi in cursa, si component al comisiei! Daca nu din alt motiv, macar pentru a nu lasa loc de interpretare asupra rezultatului contestatiei!
 Unul din arbitrii care au analizat contestatia, a spus ca ” a vazut in oglinda retrovizoare a masinii care mergea in fata noastra la aproximativ 200-300m ca sportivii contestati(Simon, Bartha si Mathe) nu mergeau la plasa ci mergeau in sir indian la o distanta de vreo 30m intre ei”(intr-o oglinda retrovizoare abia zaresti un ciclist aflat la 200-300m in spate, nu mai spun de aproximarea distantei dintre 5 ciclist care merg in sir indian. Cred ca domnul Madars are o vedere foarte buna, considerand ca la 300m distanta in oglinda retrovizoare vezi niste puncte, nu niste ciclisti.
 Intre timp am inceput recuperarea, si ma bucur sa va spun ca merge bine. Am luat o saptamana pauza de la antrenamente, dar sub ingrijirea dlui Dr Vasile Osean, si cu grija Ioanei acasa imi revin pe zi ce trece. Am facut deja primul antrenament de ciclism dupa cursa, o tura usoara de 60 km, si toate functioneaza cum trebuie. Inotul il voi reincepe abia saptamana viitoare, ca sa aiba timp juliturile sa se vindece un pic mai bine. Asa ca voi fi in forma pentru lunile care urmeaza, si astept cu “placere” sa ma revad la concursuri cu cei trei noi “prieteni” pe care mi i-am facut la Brasov! Nu de alta baieti, dar singurul motiv pentru care ati putut sa o luati inainte a fost ca nu ati jucat cinstit. In schimb intr-o cursa draft legat vin cu mare drag in pluton cu voi, si atunci sa vedem cine se tine dupa cine!
Aici puteti vedea cateva poze de la concurs.
P.S.
De ce am preluat acest material? Pentru că am regăsit în el nume ale unor oficiali implicați în Federația Română de Triatlon care mi-au spus mie, anul trecut, că EU vreau să distrug triatlonul românesc prin rapoartele de cursă pe care le scriu. Și de la alte comentarii mă abțin.
Alex și Ioana:
Sunteți tineri, buni, ambițioși: plecați din România!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)