CE PĂRERE AVEȚI DESPRE KESTIA ASTA? AȘTEPT PĂRERI, SE PARE CĂ IAR VĂD ROMÂNIA DE PE ALTĂ PLANETĂ DECÂT RESTUL LUMII AUTOHTONE ....
HOTĂRÂREA NR. 17/29.08.2012
A Consiliului de Administraţie al
Federaţiei Române de Ciclism
Având în vedere
Referatul Comisiei de competiţii, legitimări, transferuri şi clasificări, nr. 7
din 22 August 2012, în care se precizează că se organizează foarte multe
competiţii aşa-zis “private”, în care sportivii licenţiaţi la o structură
sportivă afiliată la Federaţia Română de Ciclism participă;
În virtutea
prevederilor Legii nr. 69/200 a Educaţiei Fizice şi a Sportului a Hotărârii de
Guvern nr. 884/2001 de punere în aplicare a prevederilor Legii nr. 69/2000, a
Legii nr. 10/2012 de modificare a Legii nr. 4/2008 privind combaterea violenţei
în sport;
În virtutea
prevederilor Statutului şi a Regulamentului Federaţiei Române de
Ciclism;
Având în vedere
evenimentele în care au fost implicaţi sportivi participanţi la competiţii
neautorizate de federaţie, care le-au pus în pericol integritatea corporală,
atât a lor cât şi a celorlalţi participanţi, chiar şi a
spectatorilor;
Consiliul de Administraţie al Federaţiei
Române de Ciclism
HOTĂRĂŞTE
Se modifică regulamentul Federaţiei Române
de Ciclism, după cum urmează:
La Capitolul V, “COMPETIŢII, ÎNSCRIERI,
CAMPIONATE MUNICIPALE, JUDEŢENE ŞI REGIONALE, CAMPIONATE NAŢIONALE,
CONTESTAŢII”, Subcapitolul “COMPETIŢII”, se introduc Articolele 74.1 şi 74.2,
având următorul conţinut:
Art. 74.1 Începând cu data de 01
Septembrie 2012, se interzice sportivilor licenţiaţi la o structură sportivă
afiliată la Federaţia Română de Ciclism să participle la competiţii sportive
organizate fără avizul federaţiei. Concursurile avizate de federaţie sunt cele
cuprinse în calendarul competiţional al federaţiei sau competiţii la care
organizatorii au solicitat şi au primit avizul federaţiei, conform Anexei nr. 3
la Regulamentul FRC.
Art. 74.2. În caz de nerespectare
a prevederilor Art. 74.1, sportivii vor fi sancţionaţi după cum
urmează:
- prima abatere – suspendare şase
luni;
- următoarele abateri – suspendare
1 an.
Comisia de competiţii, legitimări,
transferări şi clasificări va urmări respectarea prevederilor Art. 74.1 şi va
propune suspendarea sportivilor, acolo unde este cazul.
PREŞEDINTE
PREŞEDINTE
ION
BADEA”
Io una nu prea mai înțeleg nimic, decât că .... chiar totul pute în țara asta?!?!?! Tot, frate? TOT????
Preluat de pe http://frciclism.ro/
ÎNCURAJEZ SPORTIVII LEGITIMAȚI, VIZAȚI DIRECT DE ACEASTĂ REGLEMENTARE A FRC, SĂ ÎȘI EXPRIME PUNCTUL DE VEDERE.
Un alt punct de vedere: pe ciclism.roIo una nu prea mai înțeleg nimic, decât că .... chiar totul pute în țara asta?!?!?! Tot, frate? TOT????
ÎNCURAJEZ SPORTIVII LEGITIMAȚI, VIZAȚI DIRECT DE ACEASTĂ REGLEMENTARE A FRC, SĂ ÎȘI EXPRIME PUNCTUL DE VEDERE. Dacă voi nu, atunci cine?!
Recunosc că la o primă citire, eu una am găsit că inițiativa este logică și îndreptățită, în fond nu are legătură cu sportul de masă. Cum eu nu suport haosul și consider că acesta ne cam paște pe la colțuri și în acest domeniul al competițiilor sportive private, m-am bucurat că ar putea apare o autoritate de control care să implementeze ceva ordine, disciplină, strategie pe termen lung și implicare (probabil am plecat de la o logică teoretică pe care am fost învățată, prin structura educațională incipientă, să o iau în primul rând în considerare și care s-ar aplica într-o societate normală, ca apoi să pun pe locul doi marele ”dar dacă nu-i așa?”). Oricât de private ar fi aceste concursuri, din punctul meu de vedere, lipsa oricărui cadru legislativ determină, în România și pe termen lung, o direcție nu prea inspirată și benefică. Mai ales că fenomenul ia amploare și la un moment dat acele ”declarații pe propria răspundere” s-ar putea să nu mai fie îndeajuns. Și atunci să vezi probleme (!!)
Deci ulterior, la 1-2 zile distanță, mi-am dat seama că nu prea e logică, ascunde ceva, nu este argumentată în nicio manieră. Se face o referire la violență, dar despre ce e vorba nu înțelege nimeni care citește textul.
Cum văd eu lucrurile, cu mențiunea că nu am urmărit niciodată Federația Română de Ciclism (FRC), nu știu nimic despre ea, ce a făcut sau nu a făcut, cine o conduce și ce sportivi sunt legitimați acolo sau ce premii se dau ori nu se dau:
Deci ulterior, la 1-2 zile distanță, mi-am dat seama că nu prea e logică, ascunde ceva, nu este argumentată în nicio manieră. Se face o referire la violență, dar despre ce e vorba nu înțelege nimeni care citește textul.
Cum văd eu lucrurile, cu mențiunea că nu am urmărit niciodată Federația Română de Ciclism (FRC), nu știu nimic despre ea, ce a făcut sau nu a făcut, cine o conduce și ce sportivi sunt legitimați acolo sau ce premii se dau ori nu se dau:
1. Neputând să controleze și să monopolizeze organizarea privată de concursuri, s-a gândit să oprească sportivii legitimați în a mai participa la concursurile private. De ce oare?
a) Sportivi legitimați nu sunt foarte mulți în țara asta, ca urmare concursurile private, respectiv organizatorii acestora, nu prea ar avea nimic de pierdut.
b) Lipsind profesioniștii de la concursuri, amatorii capătă și ei șansa să se lanseze și să guste motivația pe care un premiu câștigat o dă. Discuțiile pe această temă apar mereu și mereu, adică: ”Dacă tot e concurs pentru amatori, de ce permiteți participarea elitiștilor în aceeași categorie cu noi? Că se știe deja cine ocupă primele locuri doar citind lista înscrișilor! Noi amatorii chiar nu avem vreodată o șansă să câștigăm ceva la aceste concursuri, doar să cotizăm?”
2. Concursurile private sunt mult mai numeroase și mai motivante decât cele organizate de FRC, fiind astfel un foarte bun prilej pentru elitiști de a-și măsura forțele și a se menține motivați la antrenamente. Ca urmare, impactul concursurilor private nu poate fi decât pozitiv, pentru toți cei implicați, chiar pentru Federație. Are bani FRC-ul să organizeze în fiecare week-end aproape câte o competiție de clasă pentru sportivii săi? Are bani FRC-ul să își motiveze legitimații prin premii relevante? Are FRC-ul atât de mulți legitimați, încât să și aibă sens organizarea a X concursuri/sezon? Nu prea cred.
3. Ce dorește de fapt FRC-ul? Să oblige privații să se milogească, cerșind aprobări de organizare? Să instituie o birocrație semi-inutilă? Mi se pare puțin aiurea să încerci, ca și federație, să preiei (pe ascuns) monopolul, din moment ce privații organizează și încurajează sportul de masă. Faptul că participă și elitiști spune deja ceva despre activitatea sau lipsa de activitate a FRC-ului, sportivii legitimați chiar au nevoie de activitate și motivație. Cum se ocupă FRC-ul de sportul de masă? Știe cineva?
4. Încearcă FRC-ul să facă astfel rost de bani? Adică, dacă eu mâine vreau să organizez un concurs și sunt obligată să am aprobarea FRC-ului, probabil că ar trebui să plătesc niște taxe și servicii, altfel .... de ce și-ar complica federația viața?!
5. Singura chestie pe care mi-o pot imagina că încearcă să o facă FRC-ul prin această nouă reglementare este - pornind de la premiza că federația este corectă și dezinteresat material implicată - faptul că încearcă să-și protejeze investițiile. Adică, dacă federația investește valoarea Y într-un sportiv de performanță și acesta se accidentează într-o cursă organizată de un neica nimeni (că mai există și-așa ceva) doar din cauză că acel neica nimeni nu a luat măsurile optime de siguranța participanților, e normal să intervină și să interzică obiectului investiției sale să mai participe la curse cu factor de risc neacoperit.
În contractul pe care un sportiv legitimat trebuie să îl încheie cu ”angajatorul”, adică FRC sau un club afiliat, la capitolul 7, ”Obligațiile Clubului”, punctul f., se precizează:
”În caz de accidentare la competiții sau antrenament, angajatorul are obligațiile:
- de a permite refacera sportivului
- de a suporta toate costurile tratamentelor medicale.”
În contractul pe care un sportiv legitimat trebuie să îl încheie cu ”angajatorul”, adică FRC sau un club afiliat, la capitolul 7, ”Obligațiile Clubului”, punctul f., se precizează:
”În caz de accidentare la competiții sau antrenament, angajatorul are obligațiile:
- de a permite refacera sportivului
- de a suporta toate costurile tratamentelor medicale.”
Oricum, contractul, așa cum l-am citit eu astăzi, 1 septembrie 2012, are cam multe lacune de exprimare și formulare, nici măcar nu l-aș semna, ca sportiv, până nu s-ar umbla la conținutul lui (redau la fina, cu copy/paste, conținutul acest model de contract).
6. Ce aș face eu dacă aș fi FRC?
M-aș implica cu know-how-ul meu în toate concursurile de profil organizate de particulari, scopul fiind în definitiv legat de sport, promovarea acestuia, găsirea de noi talente, preluarea și protejarea lor. Deci, în timp, aș construi o relaționare perfectă cu organizatorii privați, astfel încât și aceștia, și sportivii să simtă rolul meu în dezvoltarea acestui sport. Dacă nu am bani, sunt convinsă că pot contribui altfel. Astfel, contribui la o bună organizare a curselor și indirect îmi protejez și proprii mei oameni legitimați, nu? Deci, nici măcar nu pun problema că organizatorul ar trebui să nu ia taxă de participare de la elitiști și nici să pretindă ca FRC-ul să vină cu nu știu ce bani la premii, pentru că nu are de unde.
Urmând șirul logic al istoricului descris mai sus - desigur, acest lucru se realizează în 3-4 ani de cooperare, nu acum, într-o lună de zile, e doar un scenariu ce spun eu aici -, sunt sigură că de la un anumit moment dat FRC-ul ar fi fost automat recunoscută și dorită ca autoritate pe acest segment sportiv și s-ar fi putut îmbina și pârghiile financiare care țin de premii, taxe, arbitraj, sponsori. Dar, în România, de regulă, fiecare are grijă să vadă cum dă mai bine în capul celuilalt, pe deasupra capetelor maselor. Așa se întâmplă în politică și cum ”peștele de la cap se-mpute” ....
7. Așa, ce a făcut acum FRC? Dă în cap propriilor sportivi, adică le interzice oarecum sportivilor de performanță să mai facă sport. Pune negru pe alb bazele unui dușmănii cu organizatorii și susținătorii concursurilor private. Eh, uite asta ne lipsea în Românica actuală, parol!!
8. În altă ordine de idei, organizatorii privați se revoltă. De ce oare? Din moment ce tot nu au avut până acum sprijin și cooperare dinspre FRC, de ce le-ar păsa acum despre acest regulament? Că doar sportivii legitimați nu sunt mulți și nu îi afectează pe ei și concursurile lor, nu?
a) Le este teamă de control.
b) Evident că nu le-ar conveni să fie obligați astfel să achite niște taxe. Și evident că dacă așa s-ar întâmpla, s-ar majora implicit și costurile pentru participanții amatori. Ca urmare, ce să facem acum, amatorii să lupte, să contracareze, să aibă o poziție în numele elitiștilor, care de teamă să nu fie excluși, nu vor spune și nu vor face nimic în fața acestei reglementări care îi cam lovește direct?!
b) Evident că nu le-ar conveni să fie obligați astfel să achite niște taxe. Și evident că dacă așa s-ar întâmpla, s-ar majora implicit și costurile pentru participanții amatori. Ca urmare, ce să facem acum, amatorii să lupte, să contracareze, să aibă o poziție în numele elitiștilor, care de teamă să nu fie excluși, nu vor spune și nu vor face nimic în fața acestei reglementări care îi cam lovește direct?!
c) Considerând că în istoricul relației lor cu FRC-ul, această federație nu a procedat corect, o subordonare a lor față de federație ar fi o crimă la adresa sportului și a sportivilor.
d) Participarea sportivilor de performanță ridică nivelul de competivitate al cursei și implicit promovează imaginea competiției și a organizatorului. Elitiștii sunt foarte apreciați la orice concurs, devin idoli pentru mulți începători tineri și per total influența lor este doar benefică. Desigur, mai puțin aspectul legat de faptul că premierea nu se desfășoară separat, a.î. amatorii să nu se mai simtă nedreptățiți. Un sportiv de performanță petrece 8 ore zilnic antrenându-se, în timp ce un amator care îndură aceleași condiții de concurs, petrece 8 sau 10 ore muncind printr-un birou.
Părearea mea este că FRC-ul s-a grăbit și a dat cu nuca-n perete foarte tare. Normal, ar fi trebuit să aștepte autorizarea Federației Române de Triatlon, unde ciclismul este probă implicită. Într-o lume perfectă, cele două federații ar fi fost bune prietene și ar fi comunicat între ele, nu și-ar fi pus bețe-n roate. Și ar fi decis împreună soluția ideală, astfel încât:
A. Să nu mai avem concursuri unde siguranța sportivilor să fie periclitată (având în vedere că nu prea există un amestec al autorităților statului, deci eu, cetățeanul, la o adică, nici nu am de unde să cer suport, dacă se întâmplă ceva care ține exclusiv de bâlbele organizatorului).
B. Să se continue promovarea sportului și dezvoltarea lui.
C. Să se echilibreze puțin costurile, astfel încât participarea la concursuri să fie posibilă oricărui cetățean dornic să facă sport și să participe la curse (nu frate, nu am nevoie de kit de participare de 50 EURO, dacă e să argumentezi cu el o taxă de participare pe care doar foarte puțini și-o pot permite în țara asta).
D. Să nu se mai permită oricui să organizeze astfel de concursuri, ci să existe o listă oficială de condiții care trebuie îndeplinite prin autoritate legislativă (de exemplu, un neica nimeni care nu participă la triatlon, care nu cunoaște riscurile în detaliu, care nu cunoaște nici măcar limbajul specific - nu are ce căuta să organizeze un triatlon. Trebuie să aibă la activ măcar 6-7 concursuri finalizate și apoi mai vedem).
Preluat de pe http://frciclism.ro/
Anexa
nr. 9 la Regulamentul FRC
CONTRACT Nr… (Model)
Data ……………
Clubul
Sportiv ____, cu sediul in ……….nr. ___, localitatea ___ judetul/sectorul ___,
cu certificatul de identitate sportiva nr. ____, cod fiscal _____, reprezentata
de __ in calitate de __, denumit in continuare ANGAJATOR,
Si:
Sportivul
__, domiciliat in __, nascut la data __, C.I. seria __, nr. __, eliberata de
sectia politie la data __ de nationalitate ___, posesor al licentei nr. ___, eliberata
de ___ , denumit continuare SPORTIV.
Art.1
Prezentul
contract se incheie in vederea reglementarii raporturilor juridice dintre
Clubul Sportiv ___, si sportivul ___, cu privire la activitatea de performanta
in cadrul sectiei de ciclism, conform Regulamentului Federatiei Romane de
Ciclism si Triatlon si al Uniunii Cicliste Internationale.
Ambele parti
semnatare sunt de acord cu toate drepturile si obligatiile ce decurg din acest
contract.
Prezentul
contract se intocmeste in trei exemplare, cate unul pentru fiecare parte si
unul pentru Federatia Romana de Ciclism si Triatlon.
Art.2
Durata
contractului este de ……. ani cu incepere de la data __, si se incheie la data
de __. Fiecare parte va
notifica
celeilalte parti in scris, cu 30 zile inainte, orice modificare a prezentului
contract. O copie dupa aceasta notificare va fi transmisa si la Federatia
Romanade Ciclism si Triatlon.
Prelungirea
prezentului contract se face cu acordul ambelor parti.
Art.3 Remuneratia (optional)
Sportivul
are dreptul la suma anuala de ___ denumita indemnizatie, care va fi platita.de
angajator lunar.
Daca
sportivul este suspendat acesta nu mai primeste indemnizatia pe perioada
suspendarii. In cazul in care sportivul este sanctionat financiar pentru
incalcarea regulamentului la concursurile interne sau internationale, amenda
este suportata de sportiv.
Art.4 Angajatorul poate acorda bonusuri pentru rezultatele obtinute la
concursuri, conform anexelor la prezentul contract. .
Art. 5 Premiile castigate de
sportiv la competitii apartin sportivului.
Art. 6 Drepurile de imagine si publicitate vor
fi negociate procentual cu clubul. (conform anexei la prezentul contract).
Art.7 Obligatiile partilor:
Obligatiile
sportivului:
a. Sportivul, pe toata durata contractului nu va putea favoriza sau
furniza informatii altei echipe;
b. Nu va face reclama pentru.alt sponsor fara acordul clubul;
c. Participarea sportivului la competitii interne si internationale
se va face cu acordul clubului iar participarea la alte probe se va face cu
acordul ambelor parti;
d. Prin participare si comportament sportivul nu va prejudicia
imaginea clubului si partenerilor acestuia;
e. Se accepta abandonul in concurs al sportivului numai in situatii
exceptionale, pe motive medicale, sau defectiuni tehnice care nu mai permit
continuarea concursului;
f. Sportivul va participa la antrenamente si perioade de pregatire
(cantonamente) conform programului intocmit de antrenorul clubului;
g. Sportivului îi este interzisa utilizarea de substante dopante
interzise de lege, este responsabil de existenta sau depistarea substantelor
interzise in organismul sau.
Obligatiile clubului:
a) Clubul va permite participarea sportivului la echipa nationala
(pregatire si competitii), la solicitarea federatiei, unde se va supune
drepturilor si obligatiilor ce decurg prin selectionarea la lotul national;
b) Angajatorul va asigura sportivului conditii de transport,
antrenament si participare la competitii, alimentatie si conditii de cazare
care sa nu afecteze capacitatile de performanta ale sportivului;
c) Angajatorul va asigura medicamentatia, vitamine si sustinatoare
de de efort. Sportivul poate refuza administrarea de medicamente daca nu
cunoaste continutul sau compozitia acestora;
d) Anagajatorul va asigura cantonamente de pregatire, bicicleta,
echipament, materiale si piese de schimb, necesare pregatirii si participarii
la competitii;
e) Angajatorul trebue sa asigure un program care sa nu puna in
pericol sanatatea sportivului. Periodic, va supune sportivul controlului
medical la unitati medicale de specialitate, va incheia asigurare obligatorie
de accidente cu societatile abilitate lege pe numele sportivului;
f) In caz de accidentare la competitii sau antrenament angajatorul
are obligatiile:
• de a
permite refacerea sportivului,
• va suporta
toate costurile tratamentelor medicale;
g) Clubul va achita taxele necesare.
Art.8 La expirarea
contractului sportivul este liber de contract, prelungirea acestuia se va face
cu acordul ambelor parti.
Art.9 Incetarea
contractului:
• prezentul
contract poate fi reziliat prin acordul ambelor parti pe cale amiabila.
• in
situatia cand una sau mai multe din obligatiile partilor nu este respectata;
• in
situatia cand angajatorul nu poate plati indemnizatia doua luni consecutive, nu
asigura conditii, sau materialele necesare;
• nu permite
participarea sportivului la competitii fara justificare
• sportivul
este suspendat pe o perioada mai mare de doua luni
• sportivul
lipseste, nu participa la antrenamente sau competitii justificat sau fara sa
anunte angajatorul.
Reprezentant
club Sportiv”
ÎNCURAJEZ SPORTIVII LEGITIMAȚI, VIZAȚI DIRECT DE ACEASTĂ REGLEMENTARE A FRC, SĂ ÎȘI EXPRIME PUNCTUL DE VEDERE.
CODUL ETIC, așa cum apare el tot astăzi, pe același site al Federației Române de Ciclism (care, de prin martie, nu mai are legătură cu triatlonul!!):
”Codul etic al Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon
Introducere
Codul etic al Federatiei Romane de
Ciclism si Triatlon (FRCT) este elaborat de catre Consiliul Director al
federatiei, pe baza prevederilor statutului in vigoare, a prevederilor
Codului Etic al Comitetului International Olimpic, al Comitetului
Olimpic si Sportiv Roman, a Uniunii Cicliste Internationale si a Uniunii
Internationale de Triatlon. Acesta se adreseaza membrilor afiliati,
membrilor comitetelor si comisiilor federatiei, organizatorilor si
oficialilor participanti la competitiile si manifestarile oficiale ale
federatiei, care se desfasaoara in tara sau in strainatate.
Toti sportivii, antrenorii, arbitrii si alte persoane responsabile care participa la activitatea ciclista trebuie sa respecte principiile de mai jos.
Toti sportivii, antrenorii, arbitrii si alte persoane responsabile care participa la activitatea ciclista trebuie sa respecte principiile de mai jos.
A. Respect al demnitatii si autoritatii
1. Membrii Federatiei Romane de Ciclism
si Triatlon, organizatorii manifestarilor oficiale ale FRCT si
participantii la aceste manifestari trebuie sa dovedeasca respect si
stima pentru autoritatile sportive nationale, internationale si
guvernamentale ale tarii, pentru reprezentantii acestora, in spiritul
regulamentelor si legilor elaborate de acestea.
2. Respectul "drepturilor omului" si al
demnitatii umane este o cerinta fundamentala a activitatii cicliste in
plan national si international.
3. Nici o forma de discriminare nu va
tolerata intre participantii la activitatea de ciclism, in raport de
rasa, sex, apartenenta etnica, opinie filosofica, politica sau
religioasa ori statutul lor familial.
4. Orice practica care poate aduce
atingere integritatii fizice, psihice sau intelectuale participantilor
la antrenamente sau competitii este interzisa. Dopajul este interzis in
orice forma, la toate nivelurile. Vor fi aplicate cu strictete
prevederile Legii nr. 552/2005, ale Codului Modial Antidoping si ale
FRCT.
5. Orice hartuire fizica, morala, profesionala sau sexuala este interzisa.
6. Federatia Romana de Cicliasm si
Triatlon, comitetele si comisiile sale, organizatorii autorizati de
federatie trebuie sa asigure conditii corespunzatoare de existenta si
desfasurare a activitatii, precum si asistenta medicala, unde este
necesar. O atentie deosebita va fi acordata programelor de pregatire si
concurs pentru copii si juniori, care vor trebui sa acorde o protectie
adecvata sanatatii acestora.
7. Federatia Romana de Ciclism si
Triatlon, organizatorii activitatilor de ciclism si participantii la
acestea vor promova masurile prevazute de Ordonanta de Guvern nr.
11/2006 cu privire la combaterea violentei fizice si verbale in cadrul
desfasurarii activitatii de pregatire, competitionale sau la alte
manifestari publice.
B. Integritatea morala
1. Membrii Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon sau reprezentantii acestora, direct sau indeirect, nu pot accepta, solicita sau propune nici o remunerare, comision, avantaj material sau favoare in relatia cu organizatorii competitiilor oficiale sau in relatia cu partenerii.
1. Membrii Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon sau reprezentantii acestora, direct sau indeirect, nu pot accepta, solicita sau propune nici o remunerare, comision, avantaj material sau favoare in relatia cu organizatorii competitiilor oficiale sau in relatia cu partenerii.
2. Arbitrii si oficialii, precum si
membrii FRCT pot accepta, in semn de consideratie si prietenie cadouri
simbolice, conform valorii aprobate de Consiliul de Administratie al
FRCT sau de catre Uniunea Ciclista Internationala. Altfel, aceste
cadouri vor fi remise organizatiei de care apartin sau FRCT.
3. Membrii FRCT, oficiali, arbitrii sau
alti participanti la activitatile oficiale interne (competitii,
congrese, cursuri, etc.) nu trebuie sa exercite nici o presiune pentru
influentarea votului sau pentru luarea unei decizii ale FRCT si trebuie
sa evite orice cooperare care sa influenteze obietivitatea rbitrilor.
4. Membrii FRCT sau reprezentantii
acestora in misiune, atat pe plan intern cat si international, trebuie
sa aiba un comportament corect, sa observe si sa declare orice conflict
de interese intre organizatori si organizatia de care apartin, sa
informeze imediat conducerea FRCT sau a respectivelor organizatii, dupa
caz.
5. Reprezentantii FRCT, membrii
delegatiilor oficiale in misiune, trebuie sa procedeze cu tact si cu
atentie, sa se abina a face declaratii necontrolate, sa fie demni si cu
spirit de fair-play si sa nu ia decizii care pot atrage sanctiuni sau
pot aduce atingere reputatiei federatiei.
6. Membrii autoritatilor FRCT nu trebuie
sa aiba relatii oficializate cu persoane sau institutii a caror
activitate este incompatibila cu principiile si regulile de activitate
ale federatiei sau contravine prezentului Cod si Statutului federatiei.
C. Folosirea resurselor financiare
1. Toate resursele financiare ale FRCT
nu pot fi utilizate decat in conformitate cu normele aprobate de catre
autoritatile competente. Toate incasarile si cheltuielile efectuate de
catre oficialii federatiei si colaboratorii lor trebuie sa figureze in
contabilitate, conform regulilor uzuale si in mod transparent.
2. Contributiile primite de la sponsori,
parteneri sau de la alte organisme pentru sustinerea activitatii de
ciclism, trebuie sa fie utilizate cu respectarea regulilor FRCT si
prezentului Cod. Sponsorii sau partenerii nu trebuie sa interfereze in
organizarea si desfasurarea activitatilor oficiale, care sunt de
competenta si responsabilitatea exclusiva a FRCT.
D. Relatiile de colaborare
1. Federatia Romana de Ciclism si
Triatlon are relatii armonioase de colaborare cu Uniunea Ciclista
Internationala, Uniunea Europeana de Ciclism, Uniunea Internationala de
Triatlon si cu Uniunea Europeana de Triatlon, cu federatiile nationale
din intreaga lume, conform principiilor de universalitate, neutralitate
politica, nediscriminare si respect reciproc. Federatia Romana de
Ciclism si Triatlon respecta regulamentele UCI, UEC, ITU si ETU.
2. Relatiile cu Agentia Nationala pentru
Sport si Comitetul Olimpic si Sportiv se desfasoara in conformitate cu
prevederile Legii Sportului nr. 69/2000 si a Statutului Federatiei
Romane de Ciclism si Triatlon.
3. Membrii afiliati si reprezentantii
acestora nu pot reprezenta federatia in relatiile dintre ele pe plan
intern si nici international, decat cu mandat aprobat de catre FRCT, in
situatii speciale.
4. Membrii afiliati si reprezentantii
acestora au datoria sa respecte Statutul FRCT, regulamentele si
hotararile federatiei, precum si principiile de loialitate, coeziune,
moralitate si spirit sportiv, sa conserve si sa respecte imaginea si
presigiul federatiei si ale organelor si oficialitatilor acesteia.
E. Sanctiuni privind nerespectarea Codului Etic
1. Avertisment scris;
1. Avertisment scris;
2. Suspendarea din activitate pe o perioada determinata;
3. Retragerea sau anularea unor distinctii sau drepturi acordate de catre federatie;
4. Retrogradarea ca antrenor sau ca arbitru pe o perioada determinata;
5. Retragerea calitatii de arbitru;
6. Desfacerea contractului de munca;
7. Suspendarea pe viata si/sau excluderea din federatie;
8. Deferirea catre organele de justitie pentru infractiuni grave.
F. Dispozitii finale
1. Toti membrii FRCT trebuie sa contribuie la respectarea si aplicarea Codului Etic si au datoria sa informeze Consiliul de Administratie de orice nerespectare a Codului si a regulamentelor FRCT.
F. Dispozitii finale
1. Toti membrii FRCT trebuie sa contribuie la respectarea si aplicarea Codului Etic si au datoria sa informeze Consiliul de Administratie de orice nerespectare a Codului si a regulamentelor FRCT.
2. In fiecare an, Consiliul de
Administratie al Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon va analiza
modul de aplicare a prezentului Cod, va aplica sanctiuni in functie de
gravitatea faptelor si va aduce modificarile care se impun.
3. Prezentul Cod va fi dezbatut de catre
Consiliul de Adminsitratie al Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon
in urmatoarea sedinta.”